۷۵ درصد رای‌دهندگان دموکرات نگران سن و سال بایدن هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که ۷۵ درصد رای‌دهندگان دموکرات نگران سن و سال جو بایدن رئیس جمهوری کشورشان هستند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، نظرسنجی موسسه «ردفیلد و ویلتون استراتژی» که برای نیوزویک انجام و شنبه منتشر شد، از یک هزار و پانصد تن از رای‌دهندگان احتمالی آمریکایی نظرخواهی کرده است.

بر اساس این گزارش، ۶۰۹ تن از پاسخ‌دهندگان خود را دموکرات معرفی کردند. ۲۱ درصد آنها در پاسخ به این پرسش که آیا نگران سن و سال و تاثیر آن بر توانایی‌های بایدن به عنوان رئیس جمهوری هستند یا خیر، گفتند که بسیار نگران هستند.

همچنین ۲۳ درصد گفتند که نسبتا نگران و ۳۱درصد نیز اعلام کردند که اندکی نگرانی هستند. در مجموع، ۷۵ درصد آنها در این مورد ابراز نگرانی کردند.

این در حالی است که ۲۲ درصد رای‌دهندگان دموکرات گفتند که اصلا نگران سن و سال بایدن نیستند و ۳ درصد نیز اعلام کردند که «نمی‌دانم.»

بایدن مسن‌ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا و قصد دارد برای راهیابی دوباره به کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند.

وی در صورتی که بتواند به کاخ سفید بازگردد دوره دوم ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۲۹ به پایان می‌رسد و تا آن هنگام ۸۶ ساله خواهد شد.

بر اساس نتایج نظرسنجی ردفیلد و ویلتون استراتژی، ۴۴ درصد از کل رای‌دهندگان احتمالی (اعم دموکرات و جمهوریخواه و مستقل‌ها) گفتند که نگران تاثیر سن و سال بایدن بر وظایف ریاست جمهوری وی هستند.

همچنین ۱۷ درصد دیگر اعلام کردند که نسبتا نگران و ۱۴ درصد هم گفتند که اندکی نگران این مساله هستند