مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به سیاست توسعه زراعت چوب در استان گفت: ۱۶۱ هزار هکتار زمین مستعد زراعت چوب در خوزستان شناسایی شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،سید محمدتقی سجادی گفت: زراعت چوب یکی از سیاست‌های سازمان منابع طبیعی پس از طرح تنفس جنگل‌هاست […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به سیاست توسعه زراعت چوب در استان گفت: ۱۶۱ هزار هکتار زمین مستعد زراعت چوب در خوزستان شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،سید محمدتقی سجادی گفت: زراعت چوب یکی از سیاست‌های سازمان منابع طبیعی پس از طرح تنفس جنگل‌هاست و در این راستا محدوده‌هایی شناسایی و استعدادیابی شده است تا به جای برداشت از جنگل، برای مصرف چوب تولید شود.

او  با بیان اینکه خوزستان با توجه به شرایطی که دارد، مورد توجه سازمان منابع طبیعی است، ادامه داد: تعهد پارسال سازمان منابع طبیعی توسعه ۴۰ هزار هکتار زراعت چوب بود که ۲۵ هزار هکتار آن تحقق پیدا کرد و ۹ هزار هکتار آن در خوزستان بود که شامل طرح‌های اجرا شده و یا قرارداد‌هایی منعقد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان می‌گوید: بر اساس استعدادیابی در خوزستان، ۱۶۱ هزار هکتار عرصه قابلیت زراعت چوب وجود دارد و در صورتی که آب موردنیاز آن از آب‌های نامتعارف و یا منابع دیگر تامین شود استعداد زراعت چوب است.