جلسه شورای شهرستان با حضور مدیران کل دفاتر شهری و روستایی استانداری اصفهان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد، شهردار نجف آباد و جمعی از مدیران شهرستانی و اصحاب رسانه با موضوع ساماندهی مسائل زیست محیطی و بهداشتی در سالن فرزانگان سازمان فرهنگی تفریحی و ورزشی شهرداری نجف آباد برگزار شد. به گزارش […]

جلسه شورای شهرستان با حضور مدیران کل دفاتر شهری و روستایی استانداری اصفهان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد، شهردار نجف آباد و جمعی از مدیران شهرستانی و اصحاب رسانه با موضوع ساماندهی مسائل زیست محیطی و بهداشتی در سالن فرزانگان سازمان فرهنگی تفریحی و ورزشی شهرداری نجف آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد جلسه شورای شهرستان با دعوت اکبر نوروزی رئیس این شورا با موضوع ساماندهی مسائل زیست محیطی با دستور کار، سگ های بلاصاحب و هزینه بالای جمع آوری و نگهداری آنها، انبار و جمع آوری غیر قانونی زباله های بازیافتی و پیوستن دهیاری ها به سازمان پسماند شهری نجف آباد و هزینه های بالای بیرون گذاشتن پسماندها در زمانی خارج از زمان مقرر برگزار شد.

در این جلسه نوروزی اعلام کرد متاسفانه نجف آباد بارانداز صنعت پسماند استان شده است و در خصوص سگ های بلاصاحب خواستار تشکیل یک تیم اکولوژیست جهت تحقیق و تهیه دستورالعمل و آیین نامه برای کل استان شد.

وی ادامه داد کارگاه های بازیافتی باید تحت نظر شرکت پسماند فعالیت کنند و طبق قانون حق استقرار در محدوده شهر ها را ندارند ولی علی رغم وجود چنین قوانینی فعلاً ۱۵۰ کارگاه ضایعاتی درسطح شهر نجف آباد فعالیت خلاف مقررات و قوانین دارند.

در ادامه عبد الرسول امامی شهردار نجف آباد بعنوان دیگر سخنران جلسه گفت در بحث سگ های ولگرد با فقدان قانونی مواجه هستیم زمانی سگ ها اطراف شهرها بودند ولی برخی تحت تاثیر مباحث احساسی اقدام به غذادهی آنها کردند و راه سگ ها را به شهرها باز نمودند و امروزه بعضاً در معابر عمومی به صورت گله ای حرکت می کنند و شهرداری ها از این بابت با مشکلات زیادی روبرو هستند.

امامی در خصوص مبحث پسماند گفت برای اینکه بتوانیم بحث پسماند را متمرکز کنیم کمک دادستان را می خواهیم.

وی افزود برای دفن پسماند، شهر با مشکلاتی روبرو است از این رو بر آنیم تا دفن زباله ها را در نجف آباد به صفر برسانیم.

ایشان در خصوص سگ های بلاصاحب گفت شهرداری نجف آباد پناهگاهی برای آنها ساخته ولی خیلی سریع ظرفیت آن تکمیل شد و اگر کار جزیره ای انجام شود مشکل حل نمی شود، تمام شهر های استان باید به صورت یکپارچه و متحد عمل کنند تا به مطلوب برسیم.

در ادامه قربانعلی مومنی رئیس شورای اسلامی شهر نجف آباد گفت در نجف آباد درمبحث محیط زیست با مشکلات زیادی رو به رو هستیم که از این جمله می‌توان به ضایعات ساختمانی، ضایعات سنگبری ها که جای مناسبی برای تخلیه ندارند و باعث آلودگی محیط زیست شده اند و هم از لحاظ زیبایی منظر شهری را با مشکل مواجه کرده اند نام برد.

وی ادامه داد از دیگر معضلات زیست محیطی رها کردن آب فاضلاب بعضی از منازل در معابر است و یکی دیگر از معضلات شهرستان تعدد آرامستان ها است که در سطح شهرستان پراکنده اند.

ایشان تردد ماشین آلات سنگین و پارک آنها در محدوده شهرها، چاه های ذغالی، وجود معادن زیادی که در شهرستان امتیاز و مجوز دارند، نابسامانی وضعیت وانت بارها که خیابانها را تبدیل به پارکینگ خود کرده اند، تخریب باغات و تبدیل آنها به صنایع را از دیگر معضلات زیست محیطی منطقه نام برد.

مومنی در پایان ایجاد کمربندهای سبز در اطراف شهرها و پارک های جنگلی را برای حفظ محیط زیست و حفظ زمین های آزاد از راهکارهای خوب عنوان کرد.