رویداد« نما» اتاق فکری جهت رفع آسیب ها در اجتماع است کریمی با بیان اینکه از ۲۹ آبان تا دوم آذر ماه اصفهان میزبان ۷ استان در رویداد نما است، اظهار کرد: این رویداداتاق فکری جهت رفع آسیب ها در اجتماع است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فرهاد کریمی صبح امروز در جمع اصحاب […]

رویداد« نما» اتاق فکری جهت رفع آسیب ها در اجتماع است

کریمی با بیان اینکه از ۲۹ آبان تا دوم آذر ماه اصفهان میزبان ۷ استان در رویداد نما است، اظهار کرد: این رویداداتاق فکری جهت رفع آسیب ها در اجتماع است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فرهاد کریمی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه از برگزاری رویداد « نما» خبر داد و گفت:رویداد ملی نوآوری مشارکت‌های اجتماعی(نما) بر اساس ه رویکرد دولت مبنی براستفاده از نظرات جوانان و نخبگان در تصمیم سازی و تصمیم گیری برگزار شده است و مرحله پایانی آن ۲۹ آبان تا دوم آذر به میزبانی اصفهان و در محل سالن فیروزه دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد.
کریمی از ارائه ۴۲۳طرح به این رویداد خبر داد و گفت: در این رویداد سه طرح برتر برگزیده می شود و هر کدام بر حسب موضوعی که هست به بالاترین مقام در آن موضوع جهت عملی کردن طرح ارائه می شود.
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: از نکات مثبت طرح های نو این است که این طرح ها از بطن جامعه و با نگاه علمی و کارشناسی است.

وی هدف غایی این رویداد را آموزش و مشارکت بهتر و کنشگری جوانان در عرصه های مختلف ملی واجتماعی بیان کرد و گفت: سیاست این است که جوانان بیشتر دیده شوند.

کریمی با بیان اینکه رویداد« نما» اتاق فکری جهت رفع آسیب ها در اجتماع است اظهار کرد:با طرح هایی که از سوی جوانان ارائه می شود، می توان به رفع مشکلات کشور کمک کرد.

کریمی با بیان اینکه در مراسم اختتامیه میزبان ۵۲ نفر از نخبگان و مبدعان طرح های جدید و نوآور خواهیم بود، تصریح کرد: ایده پردازی در مشارکت اجتماعی، نوآوری در مشارکت‌ اجتماعی و مِنتورینگ(هدایت) و استیج ارائه موضوعات سه روزه این رخداد فرهنگی اجتماعی را شامل می شود و قرار است ۱۵ طرح ارائه شده نهایی از بین ۴۲۳ طرح اولیه و سپس ۷۴ طرح منتخب که از سوی تشکل‌های جوانان و نخبگان شده است مورد بررسی قرار گیرد.
وی در ادامه در خصوص وجود سمن ها اظهار کرد: بالغ بر ۳۰۰ تشکل و سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان دارد که در موضوعات مختلف همچون فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت می‌کنند و دو سوم سمن‌های استان اصفهان فعالند و یک سوم باقی مانده یا فعالیتی ندارند و یا عملکردشان کم است.
وی افزود:بخش قابل توجه سمن ها در زمینه ایثار و شهادت هستند که از سمن های فعال ما هستند و مهمترین برنامه ای که در حال حاضر برقرار است برگزاری اردوی راهیان نور است که از آذر ماه قرار است اعزام هایی برای ورزشکاران و کسانی که در عرصه جوانان و ورزش فعال هستند داشته باشیم.
خبرنگار: الهام خانی