مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر به تغذیه ، ورزش و خواب توجه کنند نشست خبری چهاردهمین بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه با شعار《 از کودکی تا پیری لبنیات دوست سلامتی》با حضور تعدادی از اصحاب رسانه و مسئولین و اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با هدف اصلاح الگوی مصرف نمک و لبنیات […]

نشست خبری چهاردهمین بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه با شعار《 از کودکی تا پیری لبنیات دوست سلامتی》با حضور تعدادی از اصحاب رسانه و مسئولین و اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با هدف اصلاح الگوی مصرف نمک و لبنیات در معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از راه مردم آنلاین؛ در این نشست دکتر علی پارسا معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان خطاب به مردم توصیه کرد:نمک یکی از عناصر مورد نیاز بدن انسان است اما باید به میزان مناسب از این ماده غذایی مصرف شود.

وی در همین رابطه افزود:نمک دریا حاوی برخی از فلزات سنگین و مواد مضر است و می‌تواند سرطان زا باشد.

علی پارسا هدف از اجرای این پویش را ارتقای سطح آگاهی جامعه در مورد مصرف شیر و نمک و اصلاح باورهای مردم اعلام نمود و اظهار داشت:

این پویش طی دو هفته اجرا می‌شود که در هفته نخست پویش با موضوع نمک و شعار 《انتخاب همه نمک کم اما تسویه شده و یددار استفاده کنیم》 و هفته دوم درباره شیر و اهمیت مصرف این ماده غذایی و لبنیات است.

وی با توصیه به مردم برای مصرف روزانه حداقل دو لیوان شیر اذعان داشت:میزان مصرف شیر در بین مردم استان اصفهان یک دوم حد مطلوب و استاندارد است و چهاردهمین بسیج ملی تغذیه و پویش ملی اطلاع رسانی به همین منظور از اول تا پانزدهم بهمن ماه ادامه دارد.

پارسا همچنین توزیع شیر در مدارس را یکی از برنامه‌های قابل توجه در ترویج مصرف این ماده غذایی مفید دانست و خاطرنشان ساخت:این کار از دو ماه قبل در مدارس ابتدایی استان اصفهان آغاز شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: بیش از ۱۳۰۰ واحد تولید لبنیات و ۱۶ هزار واحد صنفی لبنیات فروشی در استان داریم و این واحدها به دلیل اهمیت زیاد این ماده غذایی به طور مستمر مورد بازدید قرار می‌گیرند.

حسن نیلی دبیر علمی دبیرخانه 《 شیر ایستگاه سلامت》 اصفهان در سخنان کوتاهی اعلام داشت:بیشتر مردم به ارزش‌های غذایی موادی مانند شیر آگاه نیستند و لازم است اطلاع رسانی گسترده‌ای در این زمینه توسط رسانه‌ها و دولت انجام شود.

محمد انصاری پور مدیر گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این نشست خبری با اهمیت‌ بر تغذیه در درمان بیماریها اظهار داشت :نباید به تغذیه فقط به دید دریافت انرژی و ویتامین نگاه کنیم.

وی سه موضوع را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر مورد تاکید قرار داد و گفت:توجه به تغذیه، ورزش و خواب نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر دارد.

مرجان منوچهری رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم ضمن اعلام اینکه مردم می‌توانند مباحث علمی درباره تغذیه را از پایگاه دفتر بهبود تغذیه جامعه، وزارت بهداشت دریافت نمایند پیشنهاد نمود:برنامه‌هایی به منظور ترویج پخت و مصرف غذاهای بومی و سنتی که ارزش غذایی کاملی دارند در سطح جامعه اجرا شود.