سفیر چین گفت: افتتاح سرکنسولگری سبب تقویت پیوندهای مردمی میان دو کشور ایران و چین خواهد شد چرا که در قبل نیز مردم چین برای گردشگری به شهرهای جنوبی ایران سفر کرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،از بندرعباس، چانگ‌هوا سفیر جمهوری خلق چین در آیین افتتاح سرکنسولگری این کشور در بندرعباس اظهار داشت: امروز […]

سفیر چین گفت: افتتاح سرکنسولگری سبب تقویت پیوندهای مردمی میان دو کشور ایران و چین خواهد شد چرا که در قبل نیز مردم چین برای گردشگری به شهرهای جنوبی ایران سفر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،از بندرعباس، چانگ‌هوا سفیر جمهوری خلق چین در آیین افتتاح سرکنسولگری این کشور در بندرعباس اظهار داشت: امروز همزمان با آیین شب یلدا در ایران که همزمان با تحول زمستانی در چین است شاهد افتتاح سر کنسولگری چین در بندرعباس هستیم.

وی با اشاره به آداب و رسوم ایرانیان در شب یلدا افزود: در ایران مرسوم است که در شب یلدا اشعار حافظ خوانده می‌شود که وی در یکی از شعرهای خود به مضمون دوستی دارد که “درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد” و این به معنی آن است که تنها با دوستی می‌توان میوه‌های غنی درو کنیم.

سفیر چین در ایران گفت: ایران و چین دوستان قدیمی و شرکای جدید هستند بذرهای متعدد دوستی در کمک متقابل همیشگی دو کشور رشد می‌کنند و با عزم راسخ در کنار هم به ثمر می‌رسند.

وی تصریح کرد: از زمان روابط دیپلماتیک دوجانبه از سال ۱۹۷۱ تاکنون با وجود تحولات بین المللی، دو کشور توسعه پایدار و سالم خود را حفظ کرده‌اند و از سال ۲۰۱۶ دو کشور مشارکت راهبردی بنا نهادند و فصل تازه ای از همکاری دو جانبه آغاز شد.