رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری فردی که با تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در رادیو جوان، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت:در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با فریب وی به بهانه دریافت […]

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری فردی که با تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در رادیو جوان، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت:در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با فریب وی به بهانه دریافت جایزه نقدی ۱۵۰میلیون ریال از حساب او به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را برای شناسایی کلاهبردار سایبری آغاز کردند.

وی در ادامه افزود: با انجام تحقیقات توسط کارشناسان پلیس مشخص شد، طی تماس تلفنی شخصی ناشناس به شهروندی او را برنده خوش شناس رادیو جوان معرفی کرده که پس از جلب اعتماد وی، درخواست پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال از طریق لینک ارسالی جهت واریز جایزه نقدی می کندکه پس از واریز وجه، کل موجودی حساب مالباخته که ۱۵۰ میلیون ریال بود برداشت شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی های تخصصی مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان پلیس فتا با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی و دستگیری کلاهبردار سایبری می شوند.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را به بهانه های مختلف جهت ورود به این درگاه های جعلی تشویق می کنند و آنها را برنده جوایز مختلف معرفی می کنند، بیشتر این لینک ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می دهند،شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.