شرکت راه آهن سوریه اعلام کرد که نظامیان آمریکایی و کردهای هم پیمان آنها، زیرساخت های راه آهن این کشور را به سرقت می برند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شرکت راه آهن سوریه روز شنبه در بیانیه ای افزود: نیروهای کرد موسوم به دمکراتیک سوریه(قسد) با همکاری نظامیان آمریکا، به سرقت و غارت […]

شرکت راه آهن سوریه اعلام کرد که نظامیان آمریکایی و کردهای هم پیمان آنها، زیرساخت های راه آهن این کشور را به سرقت می برند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شرکت راه آهن سوریه روز شنبه در بیانیه ای افزود: نیروهای کرد موسوم به دمکراتیک سوریه(قسد) با همکاری نظامیان آمریکا، به سرقت و غارت منابع ملی و تخریب زیرساخت های کشور ادامه می دهند.

شرکت راه آهن سوریه اضافه کرد: کردهای هم پیمان آمریکا با همکاری نظامیان آمریکایی اقدام به اوراق و سرقت خط آهن، زیرساخت ها و تجهیزات آن و واگن ها در مناطق تحت تسلط خود در استان های دیرالزور و الحسکه می کنند.

براساس اعلام این شرکت، اخیرا ایستگاه های راه آهن در مناطق «الحسینیه» و ایستگاه بارگیری در نزدیکی سیلوهای گندم و ایستگاه مخصوص حمل گاز میدان گازی «کونیکو» نیز توسط آنها به سرقت رفت و تجهیزات ایستگاه های خط آهن در دست ساخت میان دیرالزور و البوکمال برای اتصال به عراق نیز اوراق و به سرقت بردند.

در این بیانیه آمده است: جنگنده های آمریکایی نیز پل های راه آهن را بمباران کرده اند که آخرین آنها پل بزرگ بر روی رودخانه فرات در شهرک «الرمادی» بود.

این تخریب سازماندهی شده با حمایت و پشتیبانی آمریکا از مزدوران خود و در راستای سرقت منابع نفتی، زراعی و آبی و به منظور افزایش فشارهای اقتصادی بر ملت سوریه و از بین بردن امکانات آن در کنار تحریم های یکجانبه و ظالمانه انجام می شود.

پیشتر «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گذشته با اشاره به دخالت های آمریکا در امور و خاک سوریه گفته بود که آمریکا، به صورت روزانه غلات و نفت سوریه را به سرقت می برد.