بازارسازی دولت سیزدهم برای کالاهای ایرانی/ توسعه روابط اقتصادی سبب رشد صادرات می‌شود رییس اتاق تعاون ایران گفت: توسعه روابط اقتصادی و تعامل با کشورهای مختلف در گذشته مغفول مانده بود که سیاست دولت سیزدهم در راستای توسعه تعاملات اقتصادی با کشورهای آفریقایی و عضو سازمان همکاری‌های شانگهای است و بخش تعاون همراه دولت برای […]

بازارسازی دولت سیزدهم برای کالاهای ایرانی/ توسعه روابط اقتصادی سبب رشد صادرات می‌شود

رییس اتاق تعاون ایران گفت: توسعه روابط اقتصادی و تعامل با کشورهای مختلف در گذشته مغفول مانده بود که سیاست دولت سیزدهم در راستای توسعه تعاملات اقتصادی با کشورهای آفریقایی و عضو سازمان همکاری‌های شانگهای است و بخش تعاون همراه دولت برای تقویت صادرات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران، با اشاره به سفرهای رییس جمهور به کشورهای مختلف جهان، اظهار کرد: گسترش روابط تجاری و اقتصادی در این دولت را شاهد هستیم که یک حرکت مناسب و ارزشمند است که می‌تواند در توسعه صادرات موثر باشد.

وی افزود: رییس جمهور با رویکرد تقویت تعاملات و توسعه صادرات سفرهای بسیاری به کشورهای مختلف جهان داشته است و عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و سفر به آفریقا از دستاوردهای خوب دولت است.

رییس اتاق تعاون ایران تاکید کرد: بخش تعاون به عنوان یکی از ارکان اقتصادی از بازارسازی‌های دولت سیزدهم در تعامل با کشورهای جهان حداکثر استفاده را خواهد کرد.

وی بر حمایت از تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: کشورهایی که در صادرات پیشرفت دارند به خاطر دیپلماسی اقتصادی و حمایت دولت‌ها از فعالان اقتصادی است در کشور ما نیز بخش تعاون از این فرصت بهره خواهد برد.

عبداللهی بیان داشت: بخش تعاون همگام با سیاست‌های دولت توانسته از این فرصت حداکثر استفاده کند طبق آخرین گزارش‌ها، سال گذشته صادرات بخش تعاون صادرات به ۱.۶ میلیارد دلار رسید و رشد صادرات ۲ برابر سرعت رشد سایر بخش‌ها بوده است.

رییس اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: این جهش در توسعه و تقویت صادرات بخش تعاون خوب است ولی کافی نمی‌دانیم و تلاش خواهیم کرد با تسهیل و رفع موانع این رقم صادرات را به حد بالاتر ارتقا بدهیم