کشف اشیاء تاریخی هزاره دوم قبل از میلاد در سنندج فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از کشف اشیاء تاریخی با قدمت هزاره دوم قبل از میلاد از یک خودرو شخصی در شهرستان سنندج خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ رسول مرادی روز سه‌شنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ […]

کشف اشیاء تاریخی هزاره دوم قبل از میلاد در سنندج

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از کشف اشیاء تاریخی با قدمت هزاره دوم قبل از میلاد از یک خودرو شخصی در شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ رسول مرادی روز سه‌شنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در این‌‌باره، گفت: برابر گزارش واصله کلانتری ۱۶ سنندج به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان مبنی بر کشف و ضبط اشیاء تاریخی از یک خودرو شخصی، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: بر این اساس، با هوشیاری نیروهای تلاشگر کلانتری ۱۶ سنندج و پس از متوقف نمودن و بازرسی خودرو، چهار قلم شیء از جنس مفرغ کشف و ضبط شد.

او بیان کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، اشیا مکشوفه دارای ارزش تاریخی بوده و قدمت آن‌ها درحدود هزاره دوم قبل از میلاد تخمین زده شده است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این رابطه دو نفر با هویت بومی دستگیر و برای طی شدن مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شدند.

سرهنگ مرادی ضمن قدردانی از دوست‌داران میراث‌فرهنگی، نیرو‌های خدوم و تلاشگر انتظامی و یگان حفاظت اداره‌کل، یادآور شد: شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، با شماره ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵تماس حاصل نمایند تا با اقدام به‌موقع، از وقوع جرایم در این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی استان جلوگیری شود.