مدیر امور آب و فاضلاب نور و رویان از عملیات اجرای خط انتقال و اصلاح تاسیسات در راستای رفع مشکل کمبود آب ۴۳۰۰ خانوار چمستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “شعبان زروکی” با اعلام این خبر بیان کرد: به منظور افزایش ظرفیت تأمین آب […]

مدیر امور آب و فاضلاب نور و رویان از عملیات اجرای خط انتقال و اصلاح تاسیسات در راستای رفع مشکل کمبود آب ۴۳۰۰ خانوار چمستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “شعبان زروکی” با اعلام این خبر بیان کرد: به منظور افزایش ظرفیت تأمین آب و جبران بخشی از کمبود آب شهر چمستان در مواقع پیک مصرف، خط انتقالی به طول ۱۵۰۰ متر از چاه شهید شهابی چمستان به مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی این شهر اجرا شد.
وی با اشاره به هزینه ۵۶۰ میلیون تومانی برای اجرای این طرح، از افزایش دبی چاه آب شرب مجتمع آبرسانی شهرک امام خمینی چمستان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: با تلاش همکاران و با اجرای عملیات پیستون زنی، برس‌زنی، اسید‌شویی و لایروبی، عمق مفید و قابل بهره‌برداری چاه از ۴۵ متر به ۱۰۶ متر و ظرفیت آبدهی از ۱۵ لیتر به ۴۵ لیتر در ثانیه افزایش یافت.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح و تعویض و نوسازی کامل منصوبات چاه، مشکلات کمبود آب آشامیدنی شهرک امام و روستاهای کیابسر، کنسپا و سنگتاب با ۱۳۰۰ خانوار تحت پوشش برطرف و همچنین امکان تامین آب برای مجتمع‌های مجاور نیز فراهم شد.
 زروکی با اشاره به اصلاح تاسیسات آبرسانی مجتمع ورازده سفلی چمستان گفت: تاسیسات تامین آب شرب این مجتمع آبرسانی شامل ورازده سفلی، خطیب کلا، قلعه کتی، بلویج، جلیکان علیا و سفلی و قاسم‌آباد با تعویض الکتروپمپ شناور و اصلاح خط مکش با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیون تومان، نوسازی و مشکل کمبود آب شرب روستاهای تحت پوشش با ۲ هزار خانوار رفع شد.