رصد و پایش کمی و کیفی منابع آب استان، بصورت مستمر انجام می شود مهندس آرش آریانژاد با بیان اینکه متناسب با هر وضعی برنامه تأمین آب پایدار دنبال خواهد شد، گفت: رصد و پایش وضعیت کمی و کیفی منابع آبی همواره در مجموعه این شرکت انجام می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]


رصد و پایش کمی و کیفی منابع آب استان، بصورت مستمر انجام می شود


مهندس آرش آریانژاد با بیان اینکه متناسب با هر وضعی برنامه تأمین آب پایدار دنبال خواهد شد، گفت: رصد و پایش وضعیت کمی و کیفی منابع آبی همواره در مجموعه این شرکت انجام می‌شود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهندس آریانژاد گفت: این شرکت برای کل استان‌ برنامه‌ریزی رصد و پایش کمی و کیفی سالانه منابع آب سطحی و زیرزمینی را انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: این ارزیابی‌ها براساس برنامه‌ریزی منظم انجام می‌شود تا بر این اساس وضعیت منابع و مصارف در کلیه بخش‌های مختلف بررسی و متعادل گردد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ریزی‌ها بخصوص در بخش آب شرب که از اولویت های وزارت نیرو است به‌گونه‌ای است که بتوان همواره آب پایدار را تأمین و در اختیار شهروندان گرامی قرار داد.
وی ادامه داد: بر اساس این رصد و پایش، میزان ناترازی آب و جاهایی که کمبود آب داریم مشخص و متناسب با آن پروژه‌هایی تعریف می‌شود، که با این پیش بینی و پیشگیری همواره آماده گذر از بحران کم آبی هستیم.
مهندس آریانژاد، افزود: این ناترازی‌ها ممکن است که در اثر افت آب‌های زیرزمینی یا کاهش بارش‌ها و یا حوادث دیگری که ممکن است رخ‌داده و تأمین آب شرب را تحت‌تأثیر قرار دهد، ایجاد ‌شوند؛ که مجموعه شرکت آب منطقه‌ای کردستان، متناسب با هر وضعی برنامه تأمین آب پایدار را دنبال می‌کند.

کویستان عبدالحکیمی