اعضای شورای دانشگاه اصفهان در پی وقایع و اغتشاشات اخیر با صدور بیانیه ای اقدامات هنجارشکنانه را محکوم و بر حذر کردن از فعالیت­ های منافی با قانون، اخلاق و شأن و کرامت انسانی در محیط دانشگاه تاکید کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در این بیانیه که شامگاه یکشنبه در پایگاه اینترنتی […]

اعضای شورای دانشگاه اصفهان در پی وقایع و اغتشاشات اخیر با صدور بیانیه ای اقدامات هنجارشکنانه را محکوم و بر حذر کردن از فعالیت­ های منافی با قانون، اخلاق و شأن و کرامت انسانی در محیط دانشگاه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در این بیانیه که شامگاه یکشنبه در پایگاه اینترنتی دانشگاه اصفهان منتشر شد، آمده است: ” اکنون دشمن با تجربیات ۴۰ سال گذشته خود در مقابله با نظام اسلامی در یک برنامه هماهنگ، می­ کوشد ترکیبی از مجموعه سیاست­ های تحریمی سالیانه گذشته و سیاست­ های رسانه­ ای، آموزشی و اقتصادی خود در چهار حوزه اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و سیاست به طور کامل بهره گیرد اما با رهنمود مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جهش و رستاخیز علمی و رسیدن به قله­ های علمی در این انقلاب دشمنان زبون را به هراس انداخته و بار دیگر با راه اندازی اغتشاش و آشوب در صدد هستند از حرکت و پیشرفت کشور جلوگیری کنند و محیط علمی و دانشگاهی را متشنج جلوه دهند که ضرورت دارد با جهاد تبیین ماهیت این تحریفات و دروغ­ ها آشکار شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ” در این ایام، مزدوران داخلی و جمعی فریب خورده با بهره گیری از فضای مجازی و رسانه­ ای و راه انداختن جنگ ترکیبی و شناختی و به میدان آوردن تمام ظرفیت­ های خود با بهانه­ های دروغین مانند حمایت از حقوق زنان و . . . نسبت به هتک حرمت مقدسات، ارزش­ ها و باورهای اسلامی و اهانت به ائمه معصومین (ع) با هدف فریب اذهان عمومی، خصوصاٌ دانشگاهیان فرهیخته به تقابل با بنیان­ های نظام اسلامی به ویژه سبک زندگی اسلامی و ایرانی و اغفال و فریب جوانان ما برخاسته ­اند، بنابر­این برای حفظ حرمت دانشگاه و پرهیز از هرگونه آسیب به جایگاه آن با هر عمل و بیانی ضروریست با اعتماد به مدیریت دانشگاه و عدم مداخله عوامل بیرونی غیر مسئول، از شأن و مرتبه دانشگاه با جدیت محافظت شود” .

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه ” رشد روز افزون علمی کشور مرهون مشارکت جدی و اثر بخش دانشگاهیان در عرصه علم و فناوری است” ، آمده است: “ضمن برنامه ­ریزی برای اصلاح نا­کارآمدی­ ها و کج کارکردی­ های قبلی، ضرورت دارد اولا این روند توسط مدیریت دانشگاه پرقوت و با نشاط تداوم یابد و ثانیا خانواده فرهیخته دانشگاهی در این شرایط حساس، با هوشیاری و بصیرت مانع سوء استفاده و بهره­ گیری سودجویان شوند و از اقدامات آسیب ساز آنان غافل نشوند”.

در ادامه این بیانیه یادآوری شده است: ” بیان منطقی، عالمانه و کارشناسی دانشگاهیان و مشارکت در آینده ­سازی کشور برای رشد و تعالی فردی و اجتماعی و دستیابی به ایران قوی و پیشرفته ضروری است. با ابراز تأسف از درگذشت خانم مهسا امینی و تاکید بر پیگیری موضوع از مجاری قانونی، هرگونه اختلال در فعالیت­ های جاری آموزشی و پژوهشی دانشگاه به بهانه پیگیری این موضوع را به مصلحت دانشگاهیان نمی­ داند”.

در ادامه بیانیه شورای دانشگاه اصفهان آمده است: ” ضمن تشکر از همه عزیزانی که در روزهای گذشته تلاش خود را معطوف حفظ بستر امن و پویا برای فعالیت های دانشگاهی کرده اند با تاکید بر رعایت نظم و انضباط آموزشی و تشکیل کلاس ­ها با حضور همه دانشجویان، دانشگاهیان را برای گفتگو و تضارب آرا و فراهم ساختن بیش از پیش بسترهای مشارکت قانونمند و بر حذر کردن فعالیت­ های منافی با قانون، اخلاق و شأن و کرامت انسانی در محیط دانشگاه دعوت می کند”.

اعضای شورای دانشگاه اصفهان در پایان این بیانیه ضمن محکوم کردن اقدامات هنجار شکنانه اخیر آشوبگران و اهانت به مقدسات و ارزش­ های انقلاب اسلامی، اظهار امیدواری کرده اند که” با مشارکت فعال دانشگاهیان شاهد رشد و رونق علم و فرهنگ و دستیابی دانشگاه در جایگاه دانشگاه تمدن ساز و جامعه محور باشیم”.

دانشگاه اصفهان با حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.