مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خدمات این اداره کل به زائران اربعین حسینی را تشریح کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، بهروز آقایی با اشاره به مشارکت فعالانه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در جریان خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، گفت: این اداره کل باهدف هم‌افزایی […]

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خدمات این اداره کل به زائران اربعین حسینی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، بهروز آقایی با اشاره به مشارکت فعالانه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در جریان خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، گفت: این اداره کل باهدف هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی استان برای پشتیبانی از جریان پرشور حرکت زائران اربعین حسینی، با بسیج امکانات و توانایی‌ها، زمینه را برای تردد عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تسهیل می‌کند.

وی افزود: این اداره کل هر سال در آستانه اربعین حسینی با اتخاذ تمهیدات مختلف در زمینه‌های خدماتی، رفاهی، بهداشتی، لجستیکی و مالی، مجموعه اقداماتی را به مرحله اجرا می‌گذارد.

آقایی حمایت مالی از ٧٠ موکب خدمت‌رسانی در شهر‌های ماهشهر، آبادان، خرمشهر، چوئبده، اروندکنار و شادگان از طریق تأمین اقلام مصرفی و نیازمندی‌های آنان در مسیر تردد زائران با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۶/۵ میلیارد ریال را از جمله اهم این اقدامات برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین با اشاره به برپایی موکب در مسیر شهر‌های بندر امام خمینی (ره) به شلمچه و خدمات‌رسانی مشتمل بر ارائه امکانات رفاهی و اقامتی به تعداد ٣ هزار نفر در شبانه روز، ادامه داد: اسکان رایگان به ظرفیت یک هزار نفر در موکب منازل سازمانی این اداره کل، همچنین پذیرش و ارائه خدماتی درمانی به زائران در درمانگاه محل یاد را از دیگر اقدامات هستند و تا پایان جریان بازگشت زوار ادامه می‌یابد.

این مقام مسئول می‌گوید: به منظور رفاه حال زوار لوله‌کشی خط مه‌پاش جهت خنک‌سازی مسیر تردد به طول ٢۵٠ متر، تأمین و استقرار ۵ دستگاه کانکس و یک دستگاه آمبولانس در مسیر تردد زائران و همکاری تنگاتنگ با ستاد اربعین استان خوزستان به منظور رفع نیازمندی‌ها از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل به شمار می‌روند.

وی به مشارکت فعالانه و داوطلبانه کارکنان جامعه بندری و دریایی خوزستان در جریان خدمت‌رسانی به زائران اربعین اشاره و اضافه کرد: مشارکت پرشور کارکنان بنادر خوزستان گوشه‌ای از عشق و ارادت آنان به حرکت ماندگار و جریان‌ساز واقعه عاشورا است