وزیر بهداشت گفت: گرمازدگی، مهم‌ترین مشکل زائران است و تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ زائر گرمازده شده‌اند که کادر درمانی مستقر در مرز‌ها خدمات مورد نیاز را به آن‌ها ارائه داده‌اند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ بهرام عین‌اللهی با اشاره به بازدید میدانی از مرز‌های […]

وزیر بهداشت گفت: گرمازدگی، مهم‌ترین مشکل زائران است و تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ زائر گرمازده شده‌اند که کادر درمانی مستقر در مرز‌ها خدمات مورد نیاز را به آن‌ها ارائه داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ بهرام عین‌اللهی با اشاره به بازدید میدانی از مرز‌های مهران و خسروی افزود: شاهد ازدحام زائران در مرز مهران و خسروی هستیم، در حوزه بهداشت و درمان سعی کردیم که نیرو به اندازه کافی به مراکز مربوطه و پایانه‌ها اعزام کنیم و حدود ۹۳۲ نفر در مرز‌ها به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و ۳۱ هزار و ۴۴۴ نفر تا امروز معاینه شده‌اند.

وی ادامه داد: هیچ مشکلی به لحاظ دارویی و نیرو نداریم و توزیع اقلام بهداشتی و درمانی در دست انجام است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بهترین راه برای جلوگیری از گرمازدگی پیشگیری است، گفت: زائران اربعین حسینی شب‌ها حرکت کنند یا در آفتاب شدید حرکت نکنند، از کلاه استفاده کنند و در وسط راه مایعات به میزان کافی بنوشند و در صورت احساس ضعف و بی حالی در سایه استراحت کنند و بعد از بهبود مجدد به پیاده روی خود ادامه دهند.

عین‌اللهی افزود: برای کسانی که دچار گرمازدگی می‌شوند؛ بهترین اقدام آن است که در محیط خنک قرار بگیرند، ما به منظور خدمت رسانی به زائران حسینی اتوبوس آمبولانس‌هایی در نظر گرفته ایم که دارای سیستم خنک کننده هستند، اگر حال عمومی زائران مساعد نباشد، حتما سرم تراپی انجام می‌شود، به ندرت زائران ممکن است که نیاز به اقدامات درمانی بیشتری داشته باشند که در این صورت فرد با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل می‌شود.