افزایش ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی مبلغ سفارش‌های فولاد مبارکه به شرکت‌های دانش‌بنیان حجم ریالی قرارداد یا سفارش‌های فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۸ تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ به ۲۰۰ هزار میلیـارد ریال (۲۰ همت) افزایش یافت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، با اهداف حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان، تأمین پایدار […]

افزایش ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی مبلغ سفارش‌های فولاد مبارکه به شرکت‌های دانش‌بنیان

حجم ریالی قرارداد یا سفارش‌های فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۸ تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ به ۲۰۰ هزار میلیـارد ریال (۲۰ همت) افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، با اهداف حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان، تأمین پایدار تجهیزات و قطعات موردنیاز صنعت فولاد در داخل کشور، اشتغال‌زایی و امیدآفرینی در جامعه حجم ریالی قرارداد یا سفارش‌های فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۸ تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ به ۲۰۰ هزار میلیـارد ریال (۲۰ همت) افزایش یافت.

معاون خرید فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: این میزان خرید از طریق ۱۴ هزار و ۵۱۶ سفارش از ۳۸۶ شرکت دانش‌بنیان انجام‌شده است.

مصطفی عطایی پور از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های کشور در تمامی سطوح صنعت نام برد و گفت: شرکت فولاد مبارکه بزرگ‌ترین فولادساز کشور و خاورمیانه در راستای حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان، حل مشکلات صنعت فولاد کشور، توسعه کمی و کیفی سبد محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان، تمامی تلاش خود را برای توانمندسازی حداکثری آن‌ها به کار گرفته است.

وی با تأکید بر این‌که بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات موردنیاز خطوط تولید شرکت به‌عنوان یکی از دستاوردهای فرایند بومی‌سازی در فولاد مبارکه است گفت: این فرایند در فولاد مبارکه از سال ۱۳۸۱ به‌صورت ساختاریافته شکل گرفت و امروز با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های موفقیت‌آمیزی که در این زمینه انجام‌شده به بلوغ نسبی رسیده است.

معاون خرید فولاد مبارکه حمایت مالی شرکت از طریق فرایند همکاری با شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه (MSTID) را به‌عنوان ابزار توسعه ظرفیت و افزایش سبد محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای بومی‌سازی صنعت کشور توسط فولاد مبارکه دانست.

وی از تمام نواحی تولیدی و پشتیبانی فولاد مبارکه اصفهان که در راستای حمایت از ساخت داخل به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد دارند و تجهیزات و قطعات موردنیاز خط تولید را با ریسک‌پذیری استفاده از بِرندهای ایرانی در دستور کار قرار داده‌اند، صمیمانه قدردانی کرد و برای تمام صنعت‌گران فولاد کشور به‌خصوص شرکت‌هایی که در سنگر بومی‌سازی قطعات و مواد در شرایط سخت تحریم فعالیت می‌نمایند و حاضر به ساخت نمونه از طریق تحقیق، مهندسی معکوس، تست و سعی و خطا هستند آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام «دانش‌بنیان» نقطه عطفی در حمایت و استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان

در همین زمینه مدیر برنامه‌ریزی خرید فولاد مبارکه نیز از نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام «دانش‌بنیان» به‌عنوان نقطه عطف در حمایت و استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور نام برد.

علی‌یار عراقی گفت: فولاد مبارکه فرایند حمایتی خود را از مرحله شناسایی توانمندی‌ها تا توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای استراتژی‌های شرکت برنامه‌ریزی و عملیاتی کرده است. به همین منظور فرآیند تخصیص کد تأمین‌کنندگی در راستای توسعه قابلیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بازنگری و شرایط موردنیاز برای ورود به لیست تأمین‌کنندگان فولاد مبارکه برای این سرمایه‌های ارزشمند را تسهیل نموده است.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۸ تا پایان مهرماه ۱۴۰۲ به تعداد ۲۸۹ کد تأمین‌کنندگی به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص داده‌شده است. به‌طوری‌که در سال ۱۴۰۱ تخصیص کد تأمین‌کنندگی نسبت به سال‌های گذشته حدوداً دو برابر افزایش داشته که این امر بیانگر نگاه کلان فولاد مبارکه به تکنولوژی‌های روز و توسعه قابلیت‌های شرکت دانش‌بنیان است.

ثبت ۴۵ هزار میلیارد سفارش طی ۷ ماه سال ۱۴۰۲

محمدتقی رضایی کارشناس واحد بومی‌سازی نیز افزود: گزارش آخرین وضعیت سفارش‌ها ابلاغ‌شده در هفت‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ حاکی از این است که بیش از ۴۵۰۰۰ میلیارد ریال طی ۱۶۹۵ سفارش به ۲۰۶ شرکت دانش‌بنیان از سوی فولاد مبارکه ارائه‌شده است که این امر حمایت حداکثری فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش‌بنیان را نشان می‌دهد.

رضایی در خاتمه از حمایت‌های بی‌دریغ مدیریت ارشد شرکت در خصوص ریسک‌پذیری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توان شرکت‌های دانش‌بنیان تشکر و قدردانی کرد و گفت: بدون شک این رویکرد افق روشنی دارد چراکه به تولید علم و ثروت، اشتغال‌زایی و از مهم‌تر از همه امیدآفرینی نزد جوانان و نخبگان کشور منجر می‌شود.