هرگونه فعالیت بین المللی تشکل ها باید در چارچوب قوانین صورت گیرد مهدویان فر گفت: هرگونه فعالیت بین المللی تشکل باید در چارچوب مصوبات ماده ۲۳ آیین نامه مصوبه هیات وزیران صورت گیرد، در غیر این صورت تخلف محسوب می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی […]

هرگونه فعالیت بین المللی تشکل ها باید در چارچوب قوانین صورت گیرد

مهدویان فر گفت: هرگونه فعالیت بین المللی تشکل باید در چارچوب مصوبات ماده ۲۳ آیین نامه مصوبه هیات وزیران صورت گیرد، در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، مسعود مهدویان فر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در چهارمین نشست آموزشی سازمان های مردم نهاد با موضوع قوانین و الزامات در ارتباطات فراملی سازمان های مردم نهاد و مشارکت سازمان های مردم نهاد در مدیریت بحران، اظهار داشت: نگاه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بر تشکل ها نگاهی پیشگیرانه است و تلاش می کنیم قبل از اینکه تشکل ها با مشکل مواجه شوند با افزایش آگاهی در زمینه‌های مختلف از بروز مسائل جلوگیری نماییم.
مهدویان فر با اشاره به ماده ۳ آئین نامه مصوبه هیات وزیران، افزود: فعالیت تشکل در چارچوب جغرافیایی و محدوده ای خواهد بود که در اساسنامه مشخص شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با تاکید بر اینکه هرگونه فعالیت بین المللی تشکل باید در چارچوب مصوبات ماده ۲۳ آیین نامه مصوبه هیات وزیران صورت گیرد و در غیر این صورت تخلف محسوب می شود، افزود: براساس این ماده فعالیت در خارج از محدوده جغرافیایی باید با مجوز کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارتخانه های مربوطه و حسب مورد دستگاه تخصصی مربوطه صورت گیرد.
مهدویان فر در ادامه به قوانین مالیاتی سازمان‌های مردم نهاد اشاره و تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد در صورتی مشمول معافیت های مالیاتی می‌شوند که شرایط اختصاصی این موضوع را رعایت نمایند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به تشریح این شرایط پرداخت و افزود: ثبت شخصیت حقوقی تشکل، داشتن پروانه فعالیت از مراجع قانونی، دارا بودن ناظر مالی از امور مالیاتی، اشاره صریح به ماهیت غیرانتفاعی و عامل المنفعه تشکل در اساسنامه و تکمیل اظهارنامه مالیاتی در پایان هر سال مالی از جمله این شرایط به شمار می رود