امنیت قضایی پایه و اساس توسعه و پیشرفت هر کشوری است حجت الاسلام حسینی در مراسم بزرگداشت هفتادویکمین سالروز استقلال کانون وکلا در سنندج اظهار داشت:حق انتخاب وکیل برای افراد جامعه از پایه های ایجاد امنیت قضایی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛حجت الاسلام والمسلمین حسینی در این مراسم که در […]

امنیت قضایی پایه و اساس توسعه و پیشرفت هر کشوری است

حجت الاسلام حسینی در مراسم بزرگداشت هفتادویکمین سالروز استقلال کانون وکلا در سنندج اظهار داشت:حق انتخاب وکیل برای افراد جامعه از پایه های ایجاد امنیت قضایی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛حجت الاسلام والمسلمین حسینی در این مراسم که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد،بیان داشت:وجود امنیت،پایه و اساس پیشرفت و توسعه هر کشوری است و این موضوع حوزه های مختلفی دارد که یکی از آنها امنیت قضایی است.
رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد:امنیت قضایی بدین معناست که آحاد جامعه اطمینان داشته باشند که ملجأ و مرجعی برای وصول حق شان وجود دارد که اطمینان حاصل کنند تا در دستگاه قضایی با احکام عادلانه و منصفانه ای مواجه خواهند شد.
حجت الاسلام حسینی افزود: رعایت حقوق شهروندی و حاکمیت اصل برائت در جامعه و همچنین حق انتخاب وکیل از دیگر شئون امنیت قضایی است که پایه و اساس پیشرفت و توسعه هر کشور محسوب می شود.
وی با بیان این موضوع که قضاوت و وکالت شغل به شمار نمی روند بلکه منصب و جایگاه هستند، اضافه کرد:جایگاه و حرمت قضاوت و وکالت در جامعه باید توسط این دو قشر رعایت شود.
رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد:قضات و وکلا دو بال دستگاه قضایی در راستای اجرای عدالت و احقاق حق هستند و در محکمه در کنار هم قرار می گیرند و رقیب همدیگر به شمار نمی روند.
وی افزود:وکلا باید بال دوم دستگاه قضایی باشند و می توانند نقش مهمی در تامین حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و رفع تظلمات و برخورد با مجرمین ایفا کنند.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: نقش وکلا در مطالبه گری حقوق عامه یک نقش خاص و ویژه است و همچنین باید تلاش کنند تا فرهنگ صلح و سازش را در جامعه احیاء کنندو با ارتقای اطلاعات حقوقی مردم از تشکیل پرونده های قضایی جلوگیری کنند .
رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان بر لزوم مجهز شدن وکلا به دو ویژگی علم و انصاف تاکید کرد.