به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایثار، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین، یکی از اهداف این نشست را ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و زیرمجموعه‌های اقتصادی این نهاد در مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران دانست و گفت:بانک دی، سازمان […]

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایثار، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین، یکی از اهداف این نشست را ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و زیرمجموعه‌های اقتصادی این نهاد در مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران دانست و گفت:
بانک دی، سازمان اقتصادی کوثر، بیمه دی، سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر، سازمان اموال و املاک کوثر و صندوق اشتغال و کارآفرینی از جمله سازمان‌های تابعه بنیاد هستند که مدیران این مجموعه‌ها به صورت جداگانه گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اعزام ایثارگران به سفرهای زیارتی گفت: این اقدام با همراهی بانک دی و سازمان فرهنگی و سیاحتی کوثر در حال پیگیری است و در سفری که به کشور عراق داشتیم نیز رایزنی‌هایی در این خصوص انجام شد.

معاون رئیس جمهور در خصوص آمارهای مربوط به شهدا در کشور عراق گفت: در کشور عراق بیش از ۳۷۰ هزار شهید شامل شهدای حشد الشعبی، شهدای ترور و افرادی که توسط رژیم بعث عراق به شهادت رسیده‌اند وجود دارد.

طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اهداف بنیاد در خصوص ایثارگران پرداخت و گفت: بر اساس برنامه تعیین شده برای بنیاد باید بخش زیادی از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه فعالیت‌های فرهنگی باشد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: جامعه معزز ایثارگری در سنین نزدیک به سال‌خوردگی قرار دارد و به جز والدین معزز شهدا که دارای سن بالایی هستند، با افزایش سن جانبازان و همسران جانبازان نیز مواجه هستیم.

موهبتی با اشاره به اجرای طرح سپاس گفت: از همه مسئولان در هر پست و سمتی درخواست می‌کنیم برای تکریم، سپاسگزاری و تشکر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به منازل آنان مراجعه و با آن‌ها دیدار کنند.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت افزایش همکاری این کمیسیون با بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیشتر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از خانواده ایثارگران هستند و دغدغه حل مشکلات ایثارگران را دارند.
گفتنی است در این نشست طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی و محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ناصر فخاری مدیرکل سازمان اقتصادی کوثر، علیرضا قیطاسی مدیرعامل بانک دی، محسن فرج‌الهی مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر، محمدحسن آزما مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، علی دستجردی مدیرعامل سازمان مجتمع های فرهنگی، سیاحتی کوثر و محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های تخصصی پرداختند.

در این نشست شهباز حسن پور بیگلری، مجتبی توانگر، سید کاظم موسوی، انور حبیب زاده بوکانی، محمد علیپور رحمتی، محسن علیزاده و محمدحسین حسین زاده بحرینی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.