براساس گزارش رسانه های پاکستان، تحرکات داعش در منطقه پس از تسلط طالبان بر افغانستان نه تنها افزایش یافته بلکه سرایت عملیات‌های شاخه داعش خوراسان به پاکستان نیز حکایت از نگرانی عمیق این کشور از برجسته تر شدن رد پای این پدیده شوم دارد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،از روزنامه اکسپرس تریبیون، در تازه‌ترین […]

براساس گزارش رسانه های پاکستان، تحرکات داعش در منطقه پس از تسلط طالبان بر افغانستان نه تنها افزایش یافته بلکه سرایت عملیات‌های شاخه داعش خوراسان به پاکستان نیز حکایت از نگرانی عمیق این کشور از برجسته تر شدن رد پای این پدیده شوم دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،از روزنامه اکسپرس تریبیون، در تازه‌ترین عملیات نیروهای امنیتی این کشور علیه عناصر گروه تروریستی و تکفیری داعش ۴ نفر از اعضای شاخه داعش خوراسان به هلاکت رسیدند.

نیروهای دایره مبارزه با تروریسم در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان یک پناهگاه متعلق به داعش خوراسان را شناسایی و طی عملیاتی ۴ نفر از تروریست‌ها را کشتند.

خیز داعشی‌ها در ایالات بلوچستان و خیبرپختونخوا پاکستان طی سال‌های اخیر افزایش نگران کننده‌ای داشته و بنا بر آمار موسسات مطالعاتی در پاکستان، تحرکات داعش فراتر از پررنگ تر شدن ردپای آن در کشور است.

این درحالی است که مقامات پاکستانی بارها منکر هرگونه ردپای داعش و یا همپیمانان آن در کشور شده اند. به تازگی نهادهای امنیتی همسایه شرقی تهدید بالقوه داعش و تحریک طالبان پاکستان برای تشدید حملات به ویژه در ایالت بلوچستان را تایید کرده‌اند.

روز گذشته نیز درپی انفجار بمب در بازار شهر “آواران” واقع در ایالت بلوچستان پاکستان ۱‌ نفر کشته و دست کم ۷ نفر نیز به شدت زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش که سال‌های اخیر نیز در حملات متعدد به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان از جمله شیعیان پاکستان دست داشته است، اواسط اسفند سال گذشته نیز مسئولیت حمله انتحاری‌ مرگبار به مسجد امامیه در شهر پیشاور را برعهده گرفت. در این عملیات تروریستی، دست کم یکصد نمازگزار به شهادت رسیدند.

اواخر دی ماه ۱۴۰۰ «اسلم فاروقی» سرکرده پاکستانی گروه تروریستی داعش شاخه خوراسان، در شمال افغانستان به هلاکت رسید.

گروه تروریستی داعش پس از شکست های مکرر در عراق و سوریه و از دست دادن تمام مناطق تحت کنترل خود به دنبال نفوذ به سایر مناطق آسیب پذیر در جهان به ویژه در شبه قاره است. داعش هفته گذشته مسوولیت حمله به سفارت پاکستان در کابل و سوء قصد به جان کاردار پاکستان را نیز برعهده گرفت.