پایان نگرانی با سپرده گذاری ارزی بانک دی ارز‌های خانگی با انواع تهدید و خطر رو به رو هستند که با سپرده گذاری ارزی بانک دی می توان به نگرانی های ناشی از تهدیدها پایان داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،از هنگامی که پول در مبادلات مطرح شد، دستبرد و حفظ پول نیز […]

پایان نگرانی با سپرده گذاری ارزی بانک دی

ارز‌های خانگی با انواع تهدید و خطر رو به رو هستند که با سپرده گذاری ارزی بانک دی می توان به نگرانی های ناشی از تهدیدها پایان داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،از هنگامی که پول در مبادلات مطرح شد، دستبرد و حفظ پول نیز به عنوان دو چالش جدی، زمینه نگرانی مردم را فراهم آورد. برای آنکه نگرانی مردم از نگهداری پول به حداقل ممکن کاهش یابد، سپرده گذاری در بانک تعریف شد تا امنیت دارایی مردم تضمین شود که با استقبال قابل توجهی رو به رو شد، زیرا سپرده گذاری از امنیت سرمایه فراتر رفت و راهی برای کسب درآمد با دریافت سود بانکی شد.

سپرده گذاری از هر نوع

پول در هر کشوری به صورت متفاوتی تولید شد که بحث ارز و پول خارجی مطرح شد. با گسترش معاملات بانکی، بانک‌ها علاوه بر جذب سرمایه‌های کشور خودشان، به جذب سرمایه‌های ارزی نیز پرداختند و خدمات مختلفی را به مشتریان ارایه دادند.

خطر بی ارزش شدن پول ملی

بحث ارز در کشور ما با دیگر کشور‌ها تفاوت دارد، زیرا دچار معضلی به نام بی ثباتی اقتصادی هستیم. در شرایطی که در مدت یک ماه قیمت دلار از ۲۰ هزار به ۶۰ هزار تومان می‌رسد، زنگ خطر بی ارزش شدن پول ملی و به تبع آن از دست رفتن سرمایه مردم بصدا در می‌آید. در این شرایط بسیاری از مردم برای آنکه ارزش دارایی و سرمایه خود را حفظ کنند، اقدام به خرید و احتکار ارز‌های خارجی می‌کنند. اقدامی که باعث بحران در نظام اقتصادی کشور می‌شود.

چالش نگهداری ارز

مردمی که با خرید ارز، بدنبال حفظ ارزش پول ملی هستند، با چالش جدی نگهداری ارز رو به رو هستند. آمار سرقت‌های اعلامی نشان می‌دهد که سارقان بدنبال بردن دلار و طلا هستند و سرقت اموال منزل به کمترین میزان ممکن کاهش یافته است. سارقان به این باور رسیده اند که فروش ارز‌های سرقتی بی دردسر است، امکان ردگیری آن‌ها وجود ندارد و می‌توان ارز را به قیمت روز فروخت. همین باور باعث شده تا خریداران ارز نگران ردگیری از سوی سارقان باشند. از سوی دیگر خطراتی همچون آتش سوزی، سیل، زلزله و دیگر بلایای طبیعی ارز‌های خانگی را تهدید می‌کند.

صندوق امانات ناایمن

یکی از ظرفیت‌هایی که خریداران ارز بدان توجه می‌کنند، صندوق‌های امانات بانکهاست. صندوق‌های امانات در قبال دریافت مبالغی، اقدام به نگهداری اجناس قیمتی مردم می‌کنند. اما این صندوق‌ها نیز نگران کننده هستند. اول اینکه باید سالیانه مبلغی بابت نگهداری به بانک پرداخته شود و دوم ناایمن بودن صندوق امانات بانک‌ها از سرقت است که نمونه آن را هنگام سرقت از صندوق امانات بانک ملی شاهد بودیم.

سپرده ارزی بهترین راهکار

برای آنکه نگرانی خریداران ارز به حداقل ممکن کاهش یابد، نگهداری در بانک می‌تواند راهکار خوبی باشد، اما بدلیل آنکه این پول از نوع ارزی است، باید اقدام به افتتاح حساب سپرده ارزی در بانک کرد تا راهکاری ایمن برای امنیت باشد. نکته مهم اینجاست که سپرده ارزی از چند زاویه اهمیت دارد. اول اینکه بابت نگهداری ارز، هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود، دوم اینکه نگرانی بابت سرقت یا هر گونه سواستفاده دیگر وجود ندارد و از همه مهمتر اینکه به سپرده ارزی سود تعلق می‌گیرد. بنابر این عقل سلیم حکم می‌کند به جای هر گونه رفتار مخاطره آمیز و هزینه بر، بهتر است از سپرده ارزی استفاده شود.

سپرده ارزی دی

یکی از معتبرترین بانک‌هایی که نسبت به ایجاد حساب سپرده ارزی اقدام کرده، بانک دی است. بانک دی بیشترین نرخ سود سپرده‌های ارزی، با تضمین بازگشت عین ارز (اصل و سود) را به مشتریان خود می‌دهد. در حساب‌های ارزی بانک دی نرخ سود متناسب با انواع سپرده‌های مدت‌دار ارزی تعیین شده که بالاترین نرخ سود در نظام بانکی است. در حساب سپرده ارزی بانک دی بسته به نوع ارز (دلار یا یورو) و همچنین مدت زمان سپرده‌گذاری ارزی، سود متفاوتی به آن سپرده تعلق می‌گیرد.

میزان و زمان سپرده بانک دی اعلام کرده بر این اساس نرخ سود سپرده‌های یکساله دلار آمریکا، ۲ درصد، نه ماهه ۱.۲ درصد، شش ماهه ۰.۷ درصد و سه ماهه ۰.۴ درصد است. همچنین نرخ سود یکساله یورو ۱ درصد، نه ماهه ۰.۵ درصد، شش ماهه ۰.۳ درصد و سه ماهه ۰.۲ درصد تعیین شده است. امکان افتتاح انواع حساب‌های ارزی برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر است و حداقل مبلغ برای سپرده‌های مدت‌دار ۱۰۰۰ دلار/یورو و برای حساب قرض الحسنه ارزی با شرایط شرکت در قرعه‌کشی جوایز سپرده، ۱۰۰ دلار/یورو تعیین شده است.

تضمین بازگشت یکی از مهمترین نگرانی‌هایی که سپرده گذاران دارند، نگرانی از ان است که شناخته شوند و دولت بخواهد ارز آنان را مصادره کند که البته این تصمیمی اشتباه است، زیرا یکی دیگر از مهمترین مزیت‌های حساب‌های سپرده ارزی بانک دی، تضمین بازگشت عین ارز شامل اصل سپرده و سود آن است که در ذیل برگه سپرده مشتریان از سوی

بانک تضمین می‌شود.گواهی تمکن مالی از دیگر مزایای حساب‌های سپرده ارزی بانک دی، ایجاد سابقه مالی مثبت است که می‌توان به ارائه گواهی تمکن مالی، امکان توثیق سپرده ارزی برای انواع تعهدات ارزی و ریالی، اولویت در اعطای تسهیلات ریالی متناسب با موجودی سپرده ارزی و برخورداری از تخفیف کارمزد در سایر خدمات بانکی اشاره کرد. بنابر این داشتن سپرده می‌تواند ظرفیت خوبی برای دارنده ارز باشد.