کاخ کرملین ادعای اوکراین را مبنی بر اینکه روسیه به دنبال ترک نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا است، رد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جنوب اوکراین همچنان تحت کنترل روسیه است و باقی خواهد ماند.روز گذشته رئیس شرکت دولتی انرژی هسته‌ای […]

کاخ کرملین ادعای اوکراین را مبنی بر اینکه روسیه به دنبال ترک نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا است، رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جنوب اوکراین همچنان تحت کنترل روسیه است و باقی خواهد ماند.
روز گذشته رئیس شرکت دولتی انرژی هسته‌ای اوکراین مدعی شد نشانه‌هایی وجود دارد که نیروهای روسیه آماده تخلیه بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا هستند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در این باره گفت: هیچ نیازی به دنبال کردن نشانه‌هایی نیست که وجود ندارند و نمی‌توانند داشته باشند.

نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جنوب اوکراین مدتی کوتاه پس از شروع جنگ به دست نیروهای روسیه افتاد و از آن زمان خطرات احتمالی ناشی از حمله به اطراف این نیروگاه، جامعه جهانی را در مورد وقوع فاجعه هسته‌ای نگران کرده است.

از همین رو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مذاکره با طرف روسی به دنبال ایجاد یک منطقه محافظت شده در اطراف این نیروگاه است.

میخایلو پودولیاک مشاور رئیس جمهوری اوکراین روز یکشنبه ادعا کرد هیچ شکی وجود ندارد که نیروهای روسیه نیروگاه را ترک می‌کنند.

ارتش اوکراین هفته گذشته اعلان کرد که حدود ۳۰ سرباز روسیه در نزدیکی انرهودار (نزدیک‌ترین منطقه به نیروگاه) زخمی شدند