فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) که به نام روز پرستار نامگذاری شده را به سپیدپوشان عرصه دفاع از سلامت مردم تبریک گفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی فرا رسیدن سالروز ولادت […]

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) که به نام روز پرستار نامگذاری شده را به سپیدپوشان عرصه دفاع از سلامت مردم تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است.

« در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) اسوه صبر، مقاومت و مراقبت از مجروحان و اسرای دشت کربلا به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است. عقیله بنی هاشم با تحمل رنج و درد بسیار، ناملایمات حادثه کربلا از ارزش‌های اسلامی دفاع و از قهرمانان بازمانده عاشورا به مهربانی پرستاری کرد و حقیقتاً بهترین زمان برای تجلیل از زحمات و رنج های پرستاران گرامی همین روز است. امروز پرستاران ما الگوی تمام عیار خود را از بهترین انسان روی زمین برگرفته‌اند و با تفکر زینبی(س) در حرفه پُرمخاطره‌ای که دارند فداکارانه و مومنانه دل از جان خویش می‌شویند.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرستاری، ارزشی بسیار بالاتر از جوامع دیگر دارد چراکه با ارزش‌ها و آرمان‌های دینی گره ناگسستنی خورده است. آنجاکه دفاع مقدس است پرستاران پشت خاکریزها و در دل جنگ حضور دارند و آنجا که ویروس ناشناخته کرونا شیوع پیدا می‌کند، شهادت‌طلبی را به‌عنوان مدال پیروزی در همه عرصه‌ها به گردن می‌آویزند.

به همین خاطر است مقام عظمی ولایت و نائب برحق امام عصر (عج) از پرستاران به عنوان مجاهدان فی سبیل الله یاد کردند و همین موضوع نشان می دهد که اگر به پرستاری به عنوان شغل و حرفه نگاه کنیم ظلم به این قشر است چرا که پرستاری تماماً عشق و ایثار و از خوگذشتگی است.

بی تردید مردم ما زحمات بی شائبه پرستاران گرانقدر در دوران مبارزات مردم مظلوم ایران با نظام ستمشاهی، دوران جنگ تحمیلی و دوران شیوع بیماری کرونا که اوج حماسه و ایثار این عزیزان بود هرگز از ذهن ها و یاد مردم فراموش نخواهند کرد.

اینجانب روز پرستار است را به همه سپیدپوشان عرصه دفاع از سلامت مردم تبریک و تهنیت عرض کرده و آرزومندم با تأسی از راه نورانی حضرت زینب‌کبری(س) و گوش به فرامین رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی همواره موفق و پیروز باشند.»