وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین دوشنبه شب اعلام کرد، این کشور از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های خود علیه مقامات چینی را فورا لغو کرده و از مداخله در امور تبت پرهیز کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اظهارات سخنگوی وزارت امورخارجه چین پس از آن بیان شد […]

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین دوشنبه شب اعلام کرد، این کشور از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های خود علیه مقامات چینی را فورا لغو کرده و از مداخله در امور تبت پرهیز کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اظهارات سخنگوی وزارت امورخارجه چین پس از آن بیان شد که آمریکا روز جمعه ۹ دسامبر (۱۸ آذر) تحریم‌هایی را علیه دو مقام ارشد چینی به دلیل آنچه که آنها نقض جدی حقوق بشر در منطقه خودمختار تبت نامیدند، اعمال کرد.

وانگ گفت: طرف آمریکایی تحریم‌های غیرقانونی را علیه مقامات چینی، تحت قوانین داخلی و به بهانه مسائل به اصطلاح حقوق بشری در تبت اعمال کرده است که دخالت آشکار در امور داخلی چین و نقض صریح هنجارهای اساسی در روابط بین‌الملل است و به شدت به روابط دو کشور آسیب وارد می‌کند.

وی افزود: چین قاطعانه با این اقدام آمریکا مخالف است و آن را به شدت محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین تصریح کرد: آمریکا حق اعمال تحریم‌های غیرقابل توجیه علیه سایر کشورها را ندارد و در موقعیتی نیست که نقش پلیس جهانی را بازی کند.

وانگ خاطرنشان کرد: چین برای حفظ حقوق و منافع مشروع خود اقدامات موثر و قاطعانه‌ای انجام خواهد داد.