سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر رئیس جمهور به اصفهان گفت: بعد از سال‌ها کم توجهی و تضییع حقوق مردم اصفهان در موضوعات خاص و کم توجهی به ظرفیت‌های بالقوه و دستاوردهای خوب این شهر امیدواریم که این سفر سرمنشا خیرات و برکات باشد و سرفصل همه مطالبات […]

سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر رئیس جمهور به اصفهان گفت: بعد از سال‌ها کم توجهی و تضییع حقوق مردم اصفهان در موضوعات خاص و کم توجهی به ظرفیت‌های بالقوه و دستاوردهای خوب این شهر امیدواریم که این سفر سرمنشا خیرات و برکات باشد و سرفصل همه مطالبات احیای جریان دائمی زنده رود عزیزمان از سراب تا پایاب باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در نطق میان دستور چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در ابتدای سخن جا دارد که تقدیر و تشکر کنیم از زحمات همکارانمان در مجموعه بخش‌های مختلف شهرداری به ویژه در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی که با حجم فشرده‌ای از رویدادها از دهه فجر تا هفته اصفهان به خوبی تلاش کردند روزهای پرنشاطی را برای مردم شهر رقم بزنند.

وی افزود: این زحمات فرهنگی از دهه فجر آغاز شد و به عید نوروز رسید و بعد هم ماه رمضان از راه رسید و این ماه به پایان نرسیده هفته گرامیداشت اصفهان آغاز شد و بعد از آن هم به زودی ایام گرامیداشت روز حماسه و مقاومت، یعنی سالروز سوم خرداد فرا خواهد رسید.

سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ویژگی ارزشمند همه این اقدامات و تلاش‌های موثر، مردم محوری، محله محوری، توجه به داشته‌‌های آیینی و دیرینه اصفهان و از همه مهمتر خلاقیت و عدالت در برگزاری رویدادهاست. تاکیدی که جزو موکدات شورای اسلامی شهر در دوره ششم بوده و هست و به صورت جدی میدان دادن به مردم در چنین رویدادهایی است.

وی ادامه داد: نکته بعد از آن توزیع عادلانه چنین رویدادهایی در محلات و در دسترس بودن آن برای آحاد مردم است. از جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان که با مشارکت بیش از ۶ هزار ورزشکار در شهر اصفهان اتفاق افتاد، رویدادی که تقریبا در سطح کشور و ادوار مختلف شهرداری کم نظیر است. رویداد المپیک اخیر با حدود ۱۱ هزار ورزشکار برگزار شد و ما در محلات اصفهان در بیش از ۲۶ رشته حدود ۶ هزار ورزشکار و بهتر بگوییم ۶ هزار خانواده را در ایام ماه مبارک رمضان درگیر کردیم.

صالحی خاطرنشان کرد: با چه رویدادی بهتر از ورزش و در کجا شعار اصفهان من شهر زندگی بیشتر از سلامت کانون اولیه تشکیل اجتماع همچون خانواده محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویدادها تا مشارکت قریب به ۲۰۰ مجموعه در هرچه بهتر و معنوی‌تر برگزار شدن مراسم‌های ماه مبارک رمضان ادامه داشت، گفت: جایی که بیش از ۲۰۰ مجموعه مردمی به میدان آمدند و با پشتیبانی شهرداری عطر دلنواز قرآن و معارف دینی را در شهر زندگی پراکنده کردند. آنچه بر اساس این آمارها و ارقام‌ها و برنامه‌ها روشن است این است که در حوزه مطالبات فرهنگی و اجتماعی شهر اصفهان از زاینده رود و جاری بودن آن گرفته تا گرامی داشتن هفته اصفهان و برگزاری رویدادهای فرهنگی در ماه مبارک رمضان، مدیریت شهری یکه تاز صحنه پیگیری مطالبات و تهیه محتوا برای مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی است.

سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به نظر می‌رسد در چنین پازلی جای دستگاه‌های عریض و طویل متولی حوزه فرهنگ و اجتماع در شهر خالی است و عمده بار پیگیری دغدغه‌های مردم در این موضوعات معطوف به دستگاه‌ها و نهادهای خاص است. ازهمین جا به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تقاضا دارم که همه دستگاه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی در شهر به میدان بیایند و برای اصلاح امور، تحقق مدیریت همگرا و مطالبات مردم با عزم جزم در کنار همکاران خود قرار گیرند تا بتوانیم گزارش در خور شانی را به مردم اصفهان ارائه کنیم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به اصفهان تصریح کرد: با توجه به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به اصفهان تقاضا دارم همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگی اجتماعی و موضوعات جدی مورد مطالبه مردم از جمله زاینده‌رود، بحران‌های زیست محیطی، فرونشست و در مقابل، ظرفیت‌های مثبت و ارزشمند اصفهان در حوزه صنایع دانش بنیان و گردشگری، اشتغال جوانان و دستاوردهای خوب نظیر ظرفیت‌های خیرین، با شناختی جامع و طراحی مدون نسبت به این ظرفیت‌ها و نیازها به میدان مطالبه بیایند و تلاش کنند حق اصفهان را ادا کنند چون مردم اصفهان چشم انتظار تدبیر دولت مردمی است.

صالحی خاطرنشان کرد: بعد از سال‌ها کم توجهی و تضییع حقوق مردم اصفهان در موضوعات خاص و کم توجهی به ظرفیت‌های بالقوه و دستاوردهای خوب این شهر امیدواریم که این سفر سرمنشا خیرات و برکات باشد و سرفصل همه مطالبات احیای جریان دائمی زنده رود عزیزمان از سراب تا پایاب باشد.

وی افزود: در روزگاری که بیش از ۴۷ درصد افزایش بارش‌ها را در سال جاری نسبت به سال گذشته آبی در سرچشمه‌های زاینده رود شاهد هستیم با مسائلی نظیر مشکل فهم مسئله در رابطه با زاینده رود و رابطه هویت آن با تاریخ و تمدن چند هزار ساله نصف جهان مواجه هستیم.

سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فهم مسئله‌ای که اگر اتفاق بیفتد و اگر تصمیم گیرندگان در حوزه آب و سیاست‌های کلان کشور متوجه شوند که مطالبه مردم اصفهان برای جاری بودن زاینده‌رود یک مطالبه لوکس و صرفا در راستای توسعه گردشگری نیست و برای حفظ یک تمدن کهن، حراست از میراث چند صد ساله تاریخی است که نسل‌های آینده نسبت به آن از ما انتظار دارد، این مطالبه برای کنترل بحران‌های زیست محیطی و شرایط اقتصادی قطب صنعت و اقتصاد کشور و کریدور اصلی علم و فناوری و کریدور حمل و نقل کشور است و باید درک کنند که این مطالبه در راستای منافع ملی است.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شالله تلاش‌ها برای احیای این رود دائمی موثرتر خواهد بود و با تدبیرهایی که برای سوال‌هایی که پاسخش روشن است در آینده‌ای نزدیک شاهد حل این مشکل باشیم. چون از لحاظ قانونی، زیرساخت‌ها و بارش‌ها در شرایطی هستیم که با اندکی مدیریت این مطالبه ملی محقق خواهد شد و امیدواریم یکی از دستاوردهای جدی این سفر در راستای این مطالبه باشد.