سخنگوی دستگاه دیپلماسی عراق با اشاره به اقدامات هتاکانه علیه کتاب آسمانی مسلمانان از جامعه جهانی خواست مقابل چنین جنایاتی بایستد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، سخنگوی وزارت خارجه عراق بامداد شنبه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پرچم عراق مقابل سفارت این کشور در دانمارک را محکوم کرد و از جامعه […]

سخنگوی دستگاه دیپلماسی عراق با اشاره به اقدامات هتاکانه علیه کتاب آسمانی مسلمانان از جامعه جهانی خواست مقابل چنین جنایاتی بایستد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، سخنگوی وزارت خارجه عراق بامداد شنبه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پرچم عراق مقابل سفارت این کشور در دانمارک را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست مقابل چنین جنایاتی بایستد.

وزارت خارجه عراق در این بیانیه در بامداد شنبه بر تعهد خود برای پیگیری تحولات مربوط به این «رویدادهای شنیع» تأکید و تصریح کرد چنین اقداماتی را نمی‌توان مصداق آزادی بیان و آزادی تجمعات قلمداد کرد.

وزارت خارجه عراق همچنین خواستار اقدام جامعه جهانی برای مقابله با این اقدامات شد. در این بیانیه آمده است: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم مقابل جنایاتی که اصل صلح و همزیستی در سراسر دنیا را نقض می‌کنند بایستد.»

ساعاتی قبل‌تر یک فرا افراط‌گرا اقدام به سوزاندن کتاب قرآن و پرچم عراق مقابل سفارت عراق در دانمارک کرد. این اتفاق بعد از اهانت به مقدسات مسلمان در سوئد به وقوع می‌پیوست.

در سوئد پلیس این کشور روز چهارشنبه (نوزدهم جولای) اعلام کرد که برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم مجوز صادر کرده است؛ بعد از انتشار این خبر برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که احتمالاً سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی قصد هتک حرمت مجدد به مقدسات مسلمانان را دارند.

روز پنجشنبه، ساعاتی بعد از اهانت مجدد به قرآن کریم و آتش زدن پرچم عراق مقابل سفارت عراق در استکهلم دولت بغداد جلسه‌ای فوری به ریاست «محمدشیاع السودانی»، نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای مسلح این کشور تشکیل داد.

السودانی به وزارت امور خارجه دستور داد تا کاردار عراق را از سفارت این کشور در استکهلم فرا بخوانند. الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق هم خبر داد: دستور بازگشت سفیر عراق از استکهلم و اطلاعیه خروج سفیر سوئد بغداد صادر شد.

دفتر روابط خارجی دولت منطقه کردستان عراق نیز به نوبه خود «دومین توهین به قرآن کریم در استکهلم» را به شدت محکوم کرده و فعالیت دفترش در سوئد را به حالت تعلیق درآورد. معترضان عراقی روز گذشته، پنجشنبه در میدان «التحریر» در مرکز بغداد، پایتخت این کشور تجمع کردند تا اهانت مجدد به قرآن کریم و اجازه مقامات سوئدی برای توهین به مقدسات اسلامی را محکوم کنند.

«مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون، «حیدر العبادی» رئیس ائتلاف النصر، ائتلاف سُنی «العزم»، حزب «تقدم»، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌‌ای حمایت خود از تصمیم دولت السودانی جهت قطع روابط با سوئد اعلام کردند