این کشور امروز به برکت خون شهدا حفظ شده و وظیفه ما در هر مسئولیتی این است که در قبال خون شهدا خود را مسئول و مدیون بدانیم و به عنوان خدمتگزار کوچک مردم در حوزه فرهنگ و هنر وظیفه خود می دانیم از مرزهای ایمانی مردم حراست و حفاظت کنیم.مادران و پدران شهدا گره […]

این کشور امروز به برکت خون شهدا حفظ شده و وظیفه ما در هر مسئولیتی این است که در قبال خون شهدا خود را مسئول و مدیون بدانیم و به عنوان خدمتگزار کوچک مردم در حوزه فرهنگ و هنر وظیفه خود می دانیم از مرزهای ایمانی مردم حراست و حفاظت کنیم.
مادران و پدران شهدا گره گشای مشکلات هستند
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی روز یکشنبه در آیین ملی یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در «ستایش بانوان شهیدپرور» که با رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «تنها گریه کن» نوشته اکرم اسلامی همراه بود، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و قدردانی از برگزاری چنین مراسمی در پاسداشت و تکریم خانواده معظم ایشان، با تاکید بر جایگاه و ارزش والای مقام شهید، گفت: بر این اعتقادیم که شهدای عزیز ما زنده اند و این یک اعتقاد و باور قرآنی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به سخنان اشرف السادات منتظری مادر شهید محمد معماریان که در این مراسم ایراد شد، اشاره کرد و افزود: با بسیاری از مادران و پدران شهدا هم­صحبت بوده ام و پای خاطرات آن ها نشسته ام و جملگی بیاناتی معنوی و با ارزش را از فرزندان شهید خود بازگو می کنند.

دکتر اسماعیلی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز این کشور به برکت خون شهدا حفظ شده و وظیفه ما در هر مسئولیتی این است که در قبال خون شهدا خود را مسئول و مدیون بدانیم و تمام تلاش خود را برای ادامه دادن راه آنها همراه با آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی به کار گیریم.

مادران و پدران شهدا؛ گره گشای مشکلات

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به به جایگاه و منزلت پدران و مادران شهدا با بیان این که نزدیک به ۸۰ درصد از پدران و مادران شهدا آسمانی شده و دار فانی را وداع گفته اند، اظهار داشت: امروز هم­نشینی با مادران و پدران شهدا برای ما افتخار بزرگی است، زیرا آنها از مشکلات گره گشایی کرده و فضای پیشرفت و تعالی را تداعی می کنند. از این رو نفس آنها برکت است.

توصیه رهبر معظم انقلاب ؛ تکریم پدران و مادران شهدا

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به توصیه رهبر معظم انقلاب در تقریظ کتاب تنها گریه کن اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید شان این است که یاد و نام شهدا و مادران و پدران آنها را همواره زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: اگر محمد معماریان به شهادت رسید، رسالتش را مادر عزیزش اشرف السادات منتظری زینب گونه به دوش کشیده و تا به امروز آن را به نحو احسن انجام داده است. آنها با رسالت خطیر خود دل‌ها را متوجه خداوند و ائمه اطهار(ع) می‌کنند. مادران و پدران شهدا انسان‌های مقدسی هستند؛ از این بابت وظیفه همگان است که آن‌ها را تکریم و همواره مورد احترام قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: همه ما در هر سطحی باید در راه رسیدن به آرمان های شهدا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم.

یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در یک نگاه

یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب تنها گریه کن به قلم اکرم اسلامی امروز در تالار وحدت همراه بود.

متن تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب تنها گریه کن به این شرح است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت .. هیچ سرمایه‌ی معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از اینها نیست. سرمایه‌ی با ارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه‌ی مادرانه به آن نیاز داشت. ‌‎ از نویسنده جدّاً باید تشکّر شود. ‌‎۱۰اسفند ۱۳۹۹»

یادآور می شود، در این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه‌ ادبیات و هنر دفاع مقدس، آیین ملی تجلیل از مادران شهدا و تقدیر از نویسندگان کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس در تمام مراکز استان‌ها نیز برگزار شد.

به گفته معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، مؤسسه پژوهشی ـ فرهنگی انقلاب اسلامی تاکنون در قالب ۱۰ مراسم با عنوان پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت از ۵۷ تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس رونمایی و از نویسندگان و راویان این آثار تقدیر ویژه شده است.

کتاب‌های نورالدین پسر ایران، پایی که جا ماند، لشکر خوبان، من زنده‌ام، آن بیست‌وسه نفر، وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم، دختر شینا، آب هرگز نمی‌میرد، فرنگیس، درکمین گل سرخ، مربع‌های قرمز و عصرهای کریسکان از جمله آثاری است که پیشتر، از نویسندگان آنان تقدیر و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر انقلاب اسلامی بر آنها منتشر شده بود.

کتاب تنها گریه کن به قلم اکرم اسلامی تدوین و از سوی انتشارات حماسه یاران در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است.