سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل گفت: دولت‌های خارجی و سفارتخانه‌های آنها در تهران در امور داخلی ایران دخالت نکنند. زهرا ارشادی سفیر و‌ معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد که در کمیته ششم (کمیته حقوقی) مجمع عمومی سازمان ملل سخن می‌گفت،گزارشی از تعرضات و اعمال خشونت علیه […]

سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل گفت: دولت‌های خارجی و سفارتخانه‌های آنها در تهران در امور داخلی ایران دخالت نکنند.

زهرا ارشادی سفیر و‌ معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد که در کمیته ششم (کمیته حقوقی) مجمع عمومی سازمان ملل سخن می‌گفت،گزارشی از تعرضات و اعمال خشونت علیه دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان ارائه داد.

زهرا ارشادی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن و آرام همراه با امکانات کامل برای انجام وظایف دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی خارجی در خاک خود به کار گرفته است. اما متأسفانه در پی حوادث اخیر در ایران، تعدادی از اماکن دیپلماتیک و کنسولی و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در برخی از کشورهای اروپایی از جمله دانمارک ،نروژ، بلژیک، انگلیس، آلمان، بلغارستان، هلند، ایتالیا و سوئد مورد تعرض و خشونت قرار گرفتند. سفیر و معاون نمایندگی ایران افزود: اعمال خشونت علیه دیپلمات‌ها و مراکز دیپلماتیک و کنسولی ایران در اروپا در حوادث اخیر، دارای ابعاد گسترده و بی سابقه ای بود که حاکی از سازماندهی شده بودن آن داشت و بخشی از یک کارزار بزرگتر علیه ایران را تشکیل می‌داد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه خشونت اعمال شده علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی و دیپلمات‌های خود، به ویژه تأخیر قابل توجه در مداخله یا عدم انجام هرگونه اقدامی از سوی پلیس را محکوم می‌کند.

وی افزود: ما همچنین اعتراض شدید خود را نسبت به ورود بدون مجوز و با توسل به زور به ساختمان دیپلماتیک و کنسولی ایران در تیرانا در تاریخ ۱۷ شهریور ماه سالجاری ( ۸ سپتامبر ۲۰۲۲) توسط نیروهای پلیس آلبانی پس از قطع یکجانبه روابط دوجانبه از سوی دولت این کشور را اعلام می‌داریم.