بیش از ۱۰ هزار داوطلب شغل معلمی به روش ارزیابی تکمیلی در استان اصفهان مصاحبه شدند مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال جاری سنجش صلاحیت معلمی بیش از ۱۰ هزار داوطلب شغل معلمی در استان اصفهان و در کانون ارزیابی بررسی شد؛ بیش از ۵۵۰۰ […]

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال جاری سنجش صلاحیت معلمی بیش از ۱۰ هزار داوطلب شغل معلمی در استان اصفهان و در کانون ارزیابی بررسی شد؛ بیش از ۵۵۰۰ داوطلب مرتبط با آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزگاری، دبیری، هنرآموزی و مربی آموزش امور معلولین و بیش از ۴۵۰۰ داوطلب مربوط به دانشجو معلمان ورودی ۱۴۰۲ دانشگاه فرهنگیان بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مهران اسدی، مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت و کو با روابط عمومی اظهار داشت: در سال جاری سنجش صلاحیت معلمی بیش از ۱۰ هزار داوطلب شغل معلمی در استان اصفهان و در کانون ارزیابی بررسی شد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۵۰۰ داوطلب مرتبط با آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزگاری،دبیری، هنرآموزی و مربی آموزش امور معلولین و بیش از ۴۵۰۰ داوطلب مربوط به دانشجومعلمان ورودی ۱۴۰۲ دانشگاه فرهنگیان بوده اند.

اسدی ابراز داشت: سنجش صلاحیت معلمی در ابعاد عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به‌عنوان یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موردتوجه بوده و مفاد آزمون استخدامی با رویکردی تحولی و مبتنی بر اصول علمی بازنویسی شده است و فرایند ارزیابی تکمیلی در این آزمون طوری برنامه‌ریزی‌شده تا بتواند جایگزین مصاحبه‌های سنتی جذب معلمان شود.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: در این فرایند سعی شده است بستری برای احراز شایستگی‌های پایه و جذب معلمان و ارزیابی عادلانه و مبتنی بر موقعیت شبیه‌سازی‌شده در مورد داوطلبان فراهم شود.

وی تصریح کرد: هدف از تغییرات روند استخدامی در آموزش و پرورش و افزایش سهم ارزیابی تکمیلی، سنجش توان معلمی در افراد است.

اسدی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان، همه‌ دانش‌آموزان در مورد نگرش‌ها و رفتارهای خود دارای دامنهٔ توجه یکسانی نیستند، براین‌اساس توانایی داوطلب شغل معلمی در تمرین کارگروهی به‌خوبی ارزیابی می‌شود. همچنین در امر آموزش مهارت ارتباطی معلم با دانش‌آموز و والدین از اهمیت بالایی برخوردار است ازاین‌رو ایفای نقش معلم در ارتباط با دانش‌آموزان، والدین و سایرین در احراز ارزیابی بوده است