بزرگترین گردهمایی خیریه امام حسین(ع) برگزار می شود موسسه خیریه امام حسین علیه السلام، ۳ اسفند ماه مصادف با ولادت امام حسین علیه السلام و روز مهندس موسسه خیریه امام حسین علیه السلام بزرگترین گردهمایی فعالان حوزه مسکن را برگزار خواهد کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی خیریه […]

بزرگترین گردهمایی خیریه امام حسین(ع) برگزار می شود

موسسه خیریه امام حسین علیه السلام، ۳ اسفند ماه مصادف با ولادت امام حسین علیه السلام و روز مهندس موسسه خیریه امام حسین علیه السلام بزرگترین گردهمایی فعالان حوزه مسکن را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی خیریه امام حسین (ع) به همین منظور با پیشکسوتان و متخصصان این حوزه گفت وگو کردیم که در ادامه خواهید خواند:

عبدالله کوپایی در گفت‌وگو با موسسه خیریه امام حسین علیه السلام اظهار کرد: من به غیر از خیریه امام حسین،خیریه دیگری را در اصفهان نمی‌شناسم که در بخش مسکن فعالیت کند و در این مدت ۴۰ ساله که خیریه امام حسین علیه السلام تاسیس شده خدمات خوبی برای نیازمندان مسکن انجام شده است.
وی افزود: خیریه امام حسین خدماتی اعم از ساخت ،تعمیر و یا تامین منابع برای رهن و اجاره مسکن ارائه می‌دهد و هر چه گسترده تر شود، نیازمندان بیشتری را می‌تواند خدمت رسانی کند.
این پیشکسوت حوزه مسکن تصریح کرد: کسانی در نوبت هستند که شاید یک سال باید در نوبت بمانند و نقش خیریه این است که بتواند هر چه سریع تر نیاز نیازمندان را برطرف کند.
وی افزود: شرکت‌های ساختمانی چه شکت‌های تولیدی و چه شرکت های خدماتی باید درصدی از سود خود را تقدیم به خیریه امام حسین علیه السلام برای تامین نیاز نیازمندان در زمینه مسکن کنند.
کوپایی خاطر نشان کرد: امیدواریم همایشی که با صنعت ساختمان دراسفندماه برگزار می‌شود، نوبت نیازمندان را جلو بیندازد.
وی افزود: امیدوارم که همکارانم در نظام مهندسی ساختمان و صنعت ساختمان و کلیه دست اندرکاران حوزه ساختمان در همایش سه اسفندماه که همزمان با ولادت امام حسین علیه السلام و روز مهندس برگزار می‌شود،شرکت کنند.
همچنین عبدالحسین سیف الهی در گفت‌وگو با موسسه خیریه امام حسین علیه السلام اظهار کرد: نقش خیریه ها فعال و خوب بوده اما مشکل مسکن تنها با همراهی مردم و خیریه‌های مردمی حل می‌شود.

وی بیان کرد: دولت باید زمین‌هایش را به خیریه ها واگذار کند و خیریه ها نیز ابعاد دیگر آن را برطرف کنند.

این پیشکسوت صنعت ساختمان تصریح کرد: زمین،مصالح ساختمانی،مجوزات و بودجه ساخت چهار عامل ساخت مسکن است و دو رکن زمین و مصالح در اختیار دولت و شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: خیریه امام حسین علیه السلام ریشه در انقلاب دارد و در سال ۱۳۶۱ در بحبوحه جنگ این خیریه دایر شده و نقش قابل ستایشی دارد اما متاسفانه امروز با این بودجه ها نمی‌توان مسکن ساخت
و باید به خیریه ها کمک بشه در غیر این صورت مردم چقدر می‌توانند کمک کنند؟

مجید شیخ سجادیه نیز در گفت‌وگو با روابط عمومی خیریه امام حسین(ع) اظهار کرد:مسکن یکی از نیازهای اصلی همه است و این روزها خیلی از خانواده ها به سختی می‌توانند این مشکل را برطرف کنند و خیریه ها با توجه به اعتبار و ریشه‌ای که دارند، با جمع آوری هزینه‌ها،همچنین جمع آوری تفکر و اندیشه ها میتوانند راهگشا برای مشکل مسکن باشند.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی می‌توان از ظرفیت کسانی که در صنعت ساختمان فعال هستند،در زمینه کمک به خیریه‌ها استفاده کرد. به طور مثال در طراحی سازه می‌توانند مشاوره دهند و هزینه‌ای که برای خیریه در بر دارد را دریافت نکند.
این متخصص و مشاور حوزه صنعت ساختمان تصریح کرد: می‌توان با هم فکری با فعالان صنعت ساختمان،شرکتی را که برای موسسه خیریه امام حسین (ع) تشکیل شده، را به هدف خود که خانه دار کردن اقشار ضعیف است،نزدیک کرد.
وی افزود: همایش اسفندماه نیز میتواند در راستای جلسه شورای سیاست گذاری موسسه خیریه امام حسین علیه السلام باشد و نتیجه آن همگرایی بیشتر برای ساخت و بهره برداری از مسکن شود.
شیخ سجادیه خاطر نشان کرد: شهر اصفهان همیشه در کار خیر پیش قدم بوده اند و همکاران ما در انجمن انبوه سازان ان‌شالله در همایش سه اسفندماه شرکت خواهند کرد و قدمی برای خانه دار شدن اقشار ضعیف بر خواهند داشت.

سید اصغر مستولی زاده در گفت‌وگو با روابط عمومی موسسه خیریه امام حسین علیه السلام اظهار کرد: اگر خیریه ها بتوانند از تسهیلگری برخوردار باشندو بتوانند از منابعی مانند تامین آب،برق، گاز و زمین را برای خیریه های حوزه تخصصی مسکن فراهم کنند،ارزش قابل توجهی را برای نیازمندان دارد.
مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز ادامه داد: اگر فعالان حوزه صنعت ساختمان بتوانند در این راستا به این مجمع بزرگ کمک کنند،این خیریه می‌تواند قدم‌های بزرگی را در این راستا بردارد.