سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری فارس در بازدید از جنگل‌های کوهمره‌سرخی از پایش روزانه وضعیت ظاهری درختان بلوط این منطقه با هدف مقابله و پیشگیری از آفات پروانه سفید برگ‌خوار و همچنین توسعه صنعت گردشگری در این مناطق خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری عصر کار منصور رضایی، سرپرست اداره‌کل […]

سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری فارس در بازدید از جنگل‌های کوهمره‌سرخی از پایش روزانه وضعیت ظاهری درختان بلوط این منطقه با هدف مقابله و پیشگیری از آفات پروانه سفید برگ‌خوار و همچنین توسعه صنعت گردشگری در این مناطق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری عصر کار منصور رضایی، سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان فارس در بازدید از مناطق جنگلی کوهمره‌سرخی شیراز با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از ظرفیت‌های طبیعی هر منطقه از اولویت‌های اساسی ما قرار دارد، مطرح کرد: جنگل‌های کوهمره‌سرخی یکی از مناطق منحصربه‌فرد کشور است که دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار مساحت جنگل از گونه گیاهی بلوط ایرانی می‌باشد.

وی افزود: این منطقه یکی از ظرفیت‌های شاخص منابع طبیعی محسوب می‌شود که فرصت‌های بسیاری زیادی را در زمینه‌های مختلف گردشگری طبیعت و ایجاد هوای پاک در اختیار جوامع بومی و شهروندان شیراز قرار داده است.

رضایی با اشاره به اهمیت پیشگیری از آفات اخیر مناطق جنگلی در جنوب کشور و مناطق زاگرس، اظهار داشت: با نظارت‌های مستمر و پایش‌های روزانه منطقه کوهمره‌سرخی از هر گونه تغییر زیست محیطی از جمله پروانه سفید برگ‌خوار بلوط پیشگیری خواهیم کرد که انتظار می‌رود جوامع محلی و علاقه‌مندان به طبیعت هم در این راستا در صورت مشاهده تغییرات ظاهری درختان بلوط این منطقه به ما گزارش دهند.

سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری فارس در رابطه با ظرفیت‌های بومی منطقه کوهمره‌سرخی در صنعت گردشگری اشاره کرد و در این باره گفت: با برنامه‌ریزی و ارتقاء فرهنگ عمومی گردشگری امکان ایجاد زیرساخت‌های لازم در مناطق جنگلی کوهمره‌سرخی فراهم است که در این راستا به جهت بهره‌برداری بهتر از منابع‌طبیعی و این نعمت خدادادی در تعامل با دستگاه‌های متولی و مرتبط در مسیر توسعه هدفمند حرکت خواهیم کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توسعه طبیعت‌گردی در این منطقه علاوه بر ارتقاء زیرساخت‌های ذهنی و فرهنگی نیز امکان خلق ثروت با هدف ایجاد منافع برای بومیان و جوامع محلی فراهم خواهد شد.