فعال‌ترین کتاب‌خوان‌های استان، اعضای کتابخانه زندان‌ها هستند مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با بیان اینکه فعال‌ترین کتاب‌خوان‌های استان، اعضای کتابخانه زندان‌ها هستند، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه کتاب‌خوانی، بحث ترویج مطالعه و برنامه‌های فرهنگی برای کتابخانه زندان‌ها است که از برنامه‌های مهم ما در سال جاری است. علی‌شاه نظری در گفتگو با خبرنگار سرویس […]

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با بیان اینکه فعال‌ترین کتاب‌خوان‌های استان، اعضای کتابخانه زندان‌ها هستند، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه کتاب‌خوانی، بحث ترویج مطالعه و برنامه‌های فرهنگی برای کتابخانه زندان‌ها است که از برنامه‌های مهم ما در سال جاری است.

علی‌شاه نظری در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهید یاران، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۶ باب کتابخانه عمومی نهادی در سطح استان وجود دارد اظهار کرد: این کتابخانه‌ها به بیش از ۱۶۰ هزار عضو فعال، خدمات کتابخانه ای ارائه می‌کنند.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های هر سازمان به‌حساب می‌آید، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای مدیریت کتابخانه‌ها، تأمین نیروی انسانی متخصص موردنیاز جهت فعّالیت در کتابخانه‌ها و به‌تبع آن افزایش سطح خدمات کتابخانه‌ای و همچنین افزایش ساعت فعالیت کتابخانه‌ها است که این گزینه به‌شکل جذب نیرو با صدور فراخوان دعوت به همکاری در صورت کمبود نیرو انجام می‌شود.
شاه نظری ادامه داد: ما به دنبال بازطراحی و به‌روزرسانی تجهیزات در کتابخانه‌های استان هستیم و بنا داریم خدمات بهتر و نوینی را به مردم و جامعه هدف ارائه کنیم. روزآمدسازی و بهینه‌سازی تجهیزات به افزایش سطح خدمات منجر شده و گام بزرگی در حوزه کتابخانه‌ها خواهد بود.
وی همچنین در خصوص پروژه‌های عمرانی به بیان مطالبی پرداخت و گفت: انشاا… در سال جاری افتتاح دو کتابخانه مرکزی در شهرستان‌های فریدون‌شهر و نایین را خواهیم داشت و همچنین با تأمین مالی و جذب مشارکت‌های عمومی برای تکمیل دیگر پروژه‌ها و پیگیری تأسیس کتابخانه در شهرک‌های جدید اقدام خواهیم کرد.
شاه نظری با اشاره به لزوم تأمین منابع کتابخانه‌ای بروز افزود: تهیه و تأمین منابع موردنیاز مراجعان از مهم‌ترین کارکردهای کتابخانه‌های عمومی است؛ به‌غیراز کتاب‌هایی که از اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی در قالب بسته‌های «نورسیده» به کتابخانه‌ها ارسال می‌شود در استان نیز کتاب‌های موردنیاز مخاطبان بررسی و پس از تأمین منابع مالی دولتی و غیردولتی برای کتابخانه‌ها خریداری می‌شود.
وی همچنین با بیان اینکه در کنار مدارس و مساجد، کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه گسترده فرهنگی کتاب محور فعالیت دارند، گفت: کتابخانه‌ها امروز دیگر فقط برای امانت کتاب و سالن مطالعه فعالیت نمی‌کنند، بلکه به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی بدل شده‌اند که با برگزاری رده‌ها و دوره‌های آموزشی به‌ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان گامی مؤثر در ارتقای فرهنگ عمومی و افزایش دانایی و آگاهی بر می‌دارند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کتابخانه‌های عمومی استان برگزاری برنامه‌های آموزشی، ترویجی و فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی در قالب نشست‌های کتاب‌خوان، قصه‌گویی، مسابقات کتاب‌خوانی و… میزبان مردم فرهیخته و عزیز استان اصفهان هستند.
شاه نظری با بیان اینکه از فعال‌ترین کتاب‌خوان‌های استان، اعضای کتابخانه زندان‌ها هستند، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه کتاب‌خوانی، بحث ترویج مطالعه و برنامه‌های فرهنگی برای کتابخانه زندان‌ها است که از برنامه‌های مهم ما در سال جاری است.
وی در پایان از برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه کسب و کارهای کوچک و شعار سال در کتابخانه‌ها خبر داد.
خبرنگار: الهام خانی