هنگام نماز عشاء در مسجدالحرام، با توجه به خنکی هوا تعداد زائران نمازگزار افزوده می‌شود. مسلمانان از شیعه و سنی از هر رنگ و زبان در صفوف منظم به اقامه نماز جماعت می‌پردازند.

زائران حج تمتع این روزها با حضور در مکه مکرمه به زیارت و طواف کعبه می‌پردازند و خود را برای انجام مناسک حج تمتع آماده می‌کنند.

با وجود اینکه فعالیت اتوبوس‌های مکه مکرمه متوقف شده است، شب گذشته متولیان مسجدالحرام برای ایجاد نظم در مطاف، نرده‌هایی را قرار دادند و فضا را برای برپایی نماز جماعت آماده کردند. 

هنگام نماز عشاء در مسجدالحرام، با توجه به اینکه هوا خنک‌تر از ساعات برپایی سایر نمازهای جماعت است، زائران نمازگزار لبیک‌گویان به سوی کعبه حرکت می‌کنند. مأموران سعودی فضای مطاف را تقسیم‌بندی کرده و در قسمت نزدیک به کعبه آقایان با لباس احرام و پشت آن‌ها، بانوان در صفوف منظمی آماده برپایی نماز جماعت می‌شوند.

در آستانه حج تمتع که هر لحظه بر تعداد زائران افزوده می‌شود، مسلمانان کشورهای مختلف از شیعه و سنی فارغ از هر گونه تفاوت نژاد، زبان و فرهنگ، به حلقه یکتاپرستی چنگ انداخته و معبود خویش را با تمام وجود می‌خوانند.

از روزهای گذشته فقط زائران حج تمتع امکان تشرف به مسجدالحرام را دارند. همچنین آقایان برای حضور در مطاف باید لباس احرام بپوشند؛ در غیر این صورت، در سایر طبقات مسجدالحرام باید به اقامه نماز یا زیارت بپردازند.