قطار ملی در واگن سازی تهران آماده شد. برای تولید انبوه باید مجوزهای لازم اخذ شود. مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه می گوید تلاشمان این است که طی یک تا دو ماه آینده اخذ کلی تأییدیه قطار ملی انجام شود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،یک رام قطار ملی […]

قطار ملی در واگن سازی تهران آماده شد. برای تولید انبوه باید مجوزهای لازم اخذ شود. مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه می گوید تلاشمان این است که طی یک تا دو ماه آینده اخذ کلی تأییدیه قطار ملی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،یک رام قطار ملی در کارخانه واگن‌سازی تهران آماده شد.۸۵درصد قطعات و تجهیزات قطار ملی تولید داخل است.

ساخت قطار داخلی به جای خرید قطار خارجی به‌ دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها شروع شد. گفته می شود قرار است تولید انبوه قطار ملی آغاز شود اما قبل از آغاز کار باید مجوزهای نهایی اخذ شود.

برای اخذ تأییدیه‌ها، مشاور لهستانی برای قطار ملی انتخاب شد/ گاهی اوقات اتفاقات غیرمنتظره‌ای پیش می‌آید

مسعود درستی مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه می گوید که برای اخذ تأییدیه‌ها، مشاور لهستانی برای قطار ملی انتخاب شده بود که یکی از مشاورهای بنام این حوزه در دنیا بشمار می‌رود. این مشاور مراحل ساخت قطار ملی را رصد می‌کند و همزمان تأییدیه مراحل ساخت و طراحی آن را صادر می‌کند. بیش از ۷۵ درصد ارزیابی و تأییدیه مراحل ساخت انجام شده است، تصور ما این بود که تا الان باید کار تأییدیه به اتمام می‌رسید.گاهی اوقات اتفاقات غیرمنتظره‌ای پیش می‌آید که زمان رفت و برگشت تعدادی از تأییدیه‌ها زمان بر می‌شود. برای مثال تصور می‌کردیم که یکی از داکیومنت‌های قطار ظرف یک تا دو هفته تأیید می‌شود اما بیش از دو ماه صدور تأییدیه طول کشید. این موضوعات خارج از پیش بینی و برنامه ریزی بود؛ تمام تلاشمان این است که طی یک الی دو ماه آینده اخذ کلی تأییدیه قطار ملی انجام شود تا از آن‌طرف قرارداد تولید انبوه قطار ملی اجرایی شود.