منابع عبری گزارش دادند صنایع هوایی رژیم صهیونیستی پس از توسعه ماهواره‌ای با هدف جاسوسی از ایران و سوریه، با کمک مالک شرکت «اسپیس ایکس» آن را به فضا پرتاب کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بعدازظهر امروز (جمعه)، خبر دادند که از پایگاه هوایی «واندنبرگ» در کالفرنیای آمریکا،‌ […]

منابع عبری گزارش دادند صنایع هوایی رژیم صهیونیستی پس از توسعه ماهواره‌ای با هدف جاسوسی از ایران و سوریه، با کمک مالک شرکت «اسپیس ایکس» آن را به فضا پرتاب کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بعدازظهر امروز (جمعه)، خبر دادند که از پایگاه هوایی «واندنبرگ» در کالفرنیای آمریکا،‌ ماهواره‌ای اسرائیلی به نام «اروس c-3» با هدف جاسوسی به فضا پرتاب شده است.

بنابر گزارش شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، هدف از ارسال این ماهواره به فضا تصویربرداری برای شرکت صهیونیستی ارائه‌دهنده تصاویر و خدمات ماهواره‌ای «ایمجست اینترنشنال» است.

طبق این گزارش، شرکت یادشده معمولا تصاویری از آنچه ادعا شده تأسیسات هسته‌ای ایران است و آثار حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را منتشر می‌کند.

این شرکت در بیانیه‌ای درباره این ماهواره توضیح داد: «صنایع هوایی اسرائیل این ماهواره را تولید کرده است. این ماهواره بسیار پیشرفته است و برای پایش از آن استفاده خواهد شد؛ از امکانات تصویربرداری شگرفی برخوردار است و تصاویر با وضوح بالایی را ارائه می‌کند.»

آی۲۴ در ادامه با استناد به گزارش‌ رسانه‌های غربی اشاره کرد که ماهواره اروس یکی از مجموعه ماهواره‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی است. این شبکه اضافه کرد که جنگ در اوکراین و تنش‌های ژئوپلیتیک در جنوب شرق آسیا و خاورمیانه باعث شد درخواست خدمات ماهواره‌ای افزایش یابد. به گفته آی۲۴، این ماهواره ابزاری برای جمع‌آوری اطلاعات است.

ماهواره مذکور پیش از ارسال به آمریکا برای پرتاب، در صنایع هوایی رژیم صهیونیستی مراحل پایانی آزمایش خود را گذرانده بود.

این ماهواره توسط پرتابگر فالکون ۹ متعلق به شرکت «ایلان ماسک» مالک اسپیس ایکس، امروز (جمعه)، به فضا پرتاب شده است