ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی لزوم امروز جامعه است فرماندار سنندج بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی صرفا وظیفه‌ی نهاد کتاباخانه‌ها نبوده و این مهم وظیفه‌ی عمومی و تمام دستگاه‌ها است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حسن عسکری در ویژه برنامه «بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی […]

ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی لزوم امروز جامعه است

فرماندار سنندج بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی صرفا وظیفه‌ی نهاد کتاباخانه‌ها نبوده و این مهم وظیفه‌ی عمومی و تمام دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حسن عسکری در ویژه برنامه «بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار » به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب افزود: معجزه دین اسلام کتاب است و این اهمیت جایگاه کتاب در دین ما را می‌رساند و اولین پرچمدار کتاب، پیامبر اسلام (ص) است.

وی به افزایش استفاده از فضای مجازی و کاهش قابل ملاحظه مطالعه کتاب اشاره کرد و افزود: ضروری است رسانه‌ها و آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مدیریت استفاده از فضای مجازی ورود جدی داشته باشند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج با انتقاد از سطحی شدن و غیر علمی شدن مطالعه‌ها، گفت: از نظر تعداد کتابخانه‌ها و نیز تعداد نسخ کتاب در استان با ایده‌آل‌ها فاصله داریم و این مهم نیازمند همت تمامی مسئولین و نیز خیرین و دوستاران این حوزه می‌باشد.

فرماندار سنندج بر تاسیس کتابخانه‌ها در روستاها و کتابخانه‌های مشارکتی تاکید کرد و افزود: شورای شهر و شهرداری سنندج یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سهم خود را در توسعه کتابخانه‌ها پرداخت نموده که جای تقدیر دارد و از جانب کمیته‌ی برنامه‌ریزی شهرستان مبالغ قابل توجهی برای تجهیز و توسعه کتابخانه‌ها خصوصا در سطح روستاها اختصاص می‌یابد.