جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه مقاومت همه جانبه سبب سرافرازی آزادگان ما شده است، گفت: این مقاومت به خاطر هدفی بود که برای آن به جبهه رفته بودیم و آن هدف چیزی نبود جز سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و […]

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه مقاومت همه جانبه سبب سرافرازی آزادگان ما شده است، گفت: این مقاومت به خاطر هدفی بود که برای آن به جبهه رفته بودیم و آن هدف چیزی نبود جز سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، حجت الاسلام علیرضا باطنی با حضور در صحن علنی شورا به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: در ایام اسارت اهل بیت امام حسین (ع) هستیم و تقارن این روزها با سالروز آزادی آزادگان سرافراز ایران از چنگال رژیم بعثی را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه اسارت آزادگان را ادامه دوران رزم آن‌ها می‌دانیم، افزود: اردوگاهی که ما در آن بودیم همه اسرا جزء مفقودین بودند و نام و نشانی از آن‌ها به خانواده‌هایشان اعلام نشده بود. بنابراین در شرایط متفاوتی نسبت به اسرای رسمی در اسارت بودیم.

این آزاده هشت سال دفاع مقدس گفت: وقتی کسی به دست دشمن اسیر می‌شود گزینه‌های مختلفی پیش روی او قرار دارد. نخست اینکه مأموریت خود را پایان یافته بداند. دوم اینکه خواسته‌های دشمن را تحلیل و بررسی و گزینه مقاومت را انتخاب کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اسرا در روزهای نخست اسارت، اجازه برای نماز خواندن بود. کسانی که نماز می‌خواندند آنچنان مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفتند تا امکان برپایی نماز حتی به صورت فرادی برای آن‌ها فراهم نباشد.
باطنی بیان کرد: گزینه دوم یعنی مقاومت، آزادگان ما را به سمت نماز جماعت سوق داد و همین باعث شد رژیم بعث به نماز فرادی بچه‌ها ما اکتفا کند.

وی با اشاره به ایام محرم در اسارت گفت: عزاداری در اردوگاه ممنوع بود و قرار دوستان این شد که در تاسوعا و عاشورا عزاداری آشکار داشته باشند و همین سبب شکنجه‌های بسیار می‌شد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: با اصرار فراوان پس از یک سال، یک جلد قرآن به ما داده شد اما برای هر تنبیه آن را از ما می‌گرفتند، البته که امکان قرائت قرآن با صدای بلند نداشتیم. ۱۳۰ نفر در یک اتاق از همین قرآن استفاده می‌کردند و سهم هرکس ۵ دقیقه بیشتر نبود. همین ۵ دقیقه قرآن خواندن‌ها در اسارت سبب شد که برخی حافظ کل و چندین جزء شوند.

وی ادامه داد: هرکس هر دانش و هنری داشت در اختیار دیگران قرار می‌داد. بچه‌های اسیر از هر فرصتی برای یادگیری استفاده می‌کردند، آن هم با ابزار و امکانات بسیار کم. زمانی که اسرا آزاد شدند بستر ادامه تحصیل برای آن‌ها فراهم شد و امروز یک سوم آن‌ها تحصیل دانشگاهی و تکمیلی دارند که مایه و آمادگی آن در دوران اسارت ایجاد شده بود.

باطنی بیان کرد: شش ماه طول کشید که دعای کمیل را تکه تکه و از بندهای مختلف با تبادل اطلاعات با بچه‌های بندهای دیگر جمع آوری کنیم.

وی با بیان اینکه در اولین روز مبادله اسرا در اردوگاه ۱۸ بعقوبه یکی از بهترین آزادگان را با تیراندازی بعثی‌ها از دست دادیم آن هم از پشت سیم خاردار، افزود: تلاش‌ عراقی‌ها این بود که ما را بی خبر نگه دارند، اما دور از چشم آن‌ها ما اخبار ایران را می‌گرفتیم و خلاصه آن را به دیگر آسایشگاه‌ها منتقل می‌کردیم، بنابراین در جریان تبادل اسرا بودیم.

این آزاده دفاع مقدس اظهار کرد: برخی از کسانی که خوش خدمتی کرده بودند یا در رفت و آمد بین کشورهای خلیج به اسارت درآمده بودند و یا وابسته به منافقین بودند، روزهای آخر از جاهای مختلف جمع آوری شده و برای حفاظت از مجموعه‌ ما به آسایشگاه آمده بودند. در روز ۲۶ مرداد که روز مبادله اسرا بود ما آن‌ها را تنبیه کردیم و همین سبب یک حرکت بزرگی در آن ایام شد و نتیجه آن شهادت یکی از شهدا بود که با شعار مرگ بر صدام، جنازه او را در اردوگاه تشییع کردیم.

وی با بیان اینکه مقاومت همه جانبه سبب سرافرازی آزادگان ما شده است، تصریح کرد: این مقاومت به خاطر هدفی بود که برای آن به جبهه رفته بودیم و آن هدف چیزی نبود جز سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران. امروز نیز آزادگان پای آرمان‌ها و ارزش‌ها ایستاده‌اند و از بی توجهی به آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دینی ناراحت هستند.

حجت الاسلام باطنی اظهار کرد: ما وام‌دار شهدا هستیم و باید تلاش کنیم تا در اجرای مسئولیت خود در پیشگاه آن‌ها سربلند شویم.

وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر در دوره ششم، تلاش برای گره گشایی از زندگی مردم دارند و دغدغه‌های دینی، فرهنگی و ارزشی در رأس دغدغه‌های آن‌ها قرار دارد که قابل تقدیر است.