تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: برای اینکه عملیاتی و اثرگذار شدن جهاد تبیین ، باید در قالب تشکل‌های روزآمد، بابصیرت و آگاه به این مهم پرداخته شود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی شاهچراغ(ع)، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در دیدار با اعضای […]

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: برای اینکه عملیاتی و اثرگذار شدن جهاد تبیین ، باید در قالب تشکل‌های روزآمد، بابصیرت و آگاه به این مهم پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی شاهچراغ(ع)، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، ضمن تاکید بر اهمیت تشکل‌ها در تبیین و پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: هیچ کار اساسی و بنیادی موفق در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، مگر در سایه یک تشکل قوی و یک جمع مومن انقلابی به تمام معنا، اتفاق نمی‌افتد.

وی گفت: خاصیت اول یک تشکل این است که خود، عضو را تربیت می‌کند و رشد و معرفت می‌دهد و نحوه مدیریت کار جمعی، گذشت و ایثار را به فرد آموزش می‌دهد که بسیار حائز اهمیت است.

کلانتری گفت: در دنیای امروز، هیچ کاری بدون تشکل پیش نمی‌رود، نه فقط کار‌های سیاسی و فرهنگی، حتی امور اقتصادی نیز بدون وجود تشکل‌ها پیش نمی‌رود، موفق‌ترین بنگا‌های اقتصادی در سطح بین الملل، آن‌هایی هستند که یک تشکل موفق را دارا هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: یک انسان هرچقدر هم فرهیخته و اهل مطالعه باشد و صاحب ایده، انگیزه، جسارت و قوت باشد، اما اگر به تنهایی وارد یک عرصه شود، توفیق چندانی نخواهد داشت، اما اگر این فرد در قالب یک تشکیلات منظم و قاعده‌مند فعالیت کند، موفقیت‌های بی شماری کسب خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، خواص به دو جبهه تقسیم بندی می‌شوند؛ خواصِ جبهه‌ی حق و خواص جبهه‌ی باطل. عموما در جوامع یکی از این دو جبهه که متشکل‌تر و سازمان یافته‌تر است قدرت را در دست دارد. اگر روزی در یک جامعه خواص اهل حق، اهمال کنند، آن زمان است که باطل، قدرت می‌گیرد، اگر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در کربلا مظلومانه به شهادت می‌رسد، بخش اول گناه مربوط به خواص اهل حق است که به موقع وارد عرصه نشدند.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی گفت: تشکل سیاسی موفق یعنی جمعی از نخبگان و خواص که گرد هم آمده اند و روز به روز بر معرفت، رشد علمی، رشد شناختی، زمان شناسی، دشمن شناسی و آگاهی سیاسی خودشان می‌افزایند، دارای بصیرت هستند و با ایثار و جان فشانی از جبهه حق در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، صیانت می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت به روز بودن تشکل‌ها گفت: یکی از پارامتر‌های مهم و تاثیرگذار در بالندگی یک جامعه این است که تشکل‌های آن از نظر کمی و کیفی رشدیافته باشند و همواره در جهت ارتقای دانش و آگاهی خود گام بردارند. مطالعه تاریخ معاصر کشور یک امر مهم و ضروری برای تشکل‌های سیاسی و فرهنگی است، انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین انقلاب مردمی جهان، یک انقلاب کاملا الهی برای آرمان‌های الهی بشریت بدون لحاظ مرز‌های جغرافیایی است. برای دفاع و بسط و گسترش این آرمان‌ها نیاز به تقویت بنیه معنوی و اعتقادی تشکل‌ها و مطالعه، آگاهی و یک کار معرفتی قوی و مستمر است که لازم است در رأس برنامه‌های تشکل‌ها قرار بگیرد.

تولیت حرم مطهر در پایان ضمن تاکید بر اهمیت توجه به «جهاد تبیین» توسط تشکل‌ها در جهت خنثی کردن تهدیدات دشمن گفت: «جهاد تبیین» موضوعی است که بار‌ها در بیانات رهبر معظم انقلاب مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است.

وی گفت: معظم لَه می‌فرمایند ” «جهاد تبیین» یک فریضه است. «جهاد تبیین» یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است و هر کسی که می تواند باید اقدام کند”. جهاد تبیین واجب عینی است و همه باید پای کار بیایند، اما برای اینکه عملیاتی و اثرگذار باشد، باید در قالب تشکل‌های روزآمد، بابصیرت و آگاه صورت پذیرد.