رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری تور بازدید از خانه تاریخی اژه‌ای‌ها در قالب سومین رویداد از برنامه «نیمرخ» خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا مساح با اعلام این خبر گفت: برنامه نیم‌رخ با هدف دیدار با […]

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری تور بازدید از خانه تاریخی اژه‌ای‌ها در قالب سومین رویداد از برنامه «نیمرخ» خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا مساح با اعلام این خبر گفت: برنامه نیم‌رخ با هدف دیدار با آثار تاریخی کمتر دیده‌شده یا دیده نشده اصفهان، اولین رویداد خود را به بازدید از شاه‌نشین پل خواجو اختصاص داد و طی ۱۰ روز با استقبال بیش از ۳ هزار و ۱۴۰ نفر روبرو شد.

او افزود: دومین بازدید نیز با استقبال حدود ۴ هزار نفر به کوشک باغ زرشک اختصاص داشت.

او با بیان اینکه خانه اژه‌ای‌ها برای مقصد سومین رویداد انتخاب شده است، تأکید کرد: خانه‌های تاریخی جزو مکان‌های کمتر دیده‌شده هستند و روایت‌های کمتری درباره آنها موجود است و تلاش داریم با برگزاری تور گردشگری در خانه‌های تاریخی اصفهان مردم را به حفظ و حراست از این میراث‌های فرهنگی تشویق کنیم.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: خانه تاریخی اژه‌ای‌ها در یکی از تاریخی‌ترین بخش‌های شهر یعنی محدوده مسجد جامع و در نزدیکی محلاتی مانند جویباره و دردشت واقع شده و آثاری از دوره‌های گوناگون تاریخی پیش و پس از اسلام در اطراف آن قرار دارد.

او خاطرنشان کرد: این رویداد از اول تا دهم آبان ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ برگزار می‌شود.

مساح اعلام کرد: علاقه‌مندان به حضور در تور گردشگری خانه اژه‌ای‌ها از طریق سایت https://shahrvandticket.ir/ReservePlace/1772 اقدام به ثبت‌نام و تهیه بلیت کنند تا در هنگام ورود با مشکلی مواجه نشوند.

به گفته او متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۰۹۳۰۷۵۶۳۲۱۵ و ۰۳۱۳۲۲۰۴۸۴۸ تماس حاصل کنند.