احداث دو سالن جدید سینمایی ویژه کودکان و نوجوانان در اصفهان شهردار اصفهان گفت: امسال کلید احداث حداقل دو سالن سینمایی ویژه کودکان و نوجوانان در شهر رویاها رقم خواهد خورد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این دو سالن سینمایی برای جشنواره سی‌وششم فیلم کودک و نوجوان استفاده کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

احداث دو سالن جدید سینمایی ویژه کودکان و نوجوانان در اصفهان

شهردار اصفهان گفت: امسال کلید احداث حداقل دو سالن سینمایی ویژه کودکان و نوجوانان در شهر رویاها رقم خواهد خورد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این دو سالن سینمایی برای جشنواره سی‌وششم فیلم کودک و نوجوان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ علی قاسم‌زاده در نشست خبری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان وارد حافظه تاریخی مردم اصفهان شده و هر سالی که برگزار می‌شود برای برخی مردم تجدید خاطره می‌کند و همین که یک سال جشنواره در اصفهان برگزار نمی‌شود یا به هر علتی تعطیل می‌شود، علائم نگرانی و خمودی در شهر احساس می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه خوشحالیم اصفهان میزبان یک رویداد بین‌المللی است، افزود: جشنواره فیلم کودک و نوجوان در واقع گشایش یک افق برای آینده است، زیرا هم در قالب فیلم و هم در قالب نوع مشارکت نوجوانان شهر رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه ۲۸۰ برنامه در جشنواره سی‌وپنجم فیلم کودک و نوجوان برگزار می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر این هزار نوجوان به عنوان برگزارکننده در قالب داور و خبرنگار در فرایند جشنواره سی‌وپنجم فعال هستند و پیش‌بینی شده در روزهای برگزاری جشنواره و اکران فیلم‌ها هر روز در فاصله صبح تا ظهر ما میزبان هزار دانش‌آموز در سالن‌های سینمایی شهر باشیم.

قاسم‌زاده اظهار کرد: امسال سالن‌های سینمایی ما شاهد انبوده دانش‌آموزان خواهد بود که در واقع مخاطب اصلی جشنواره فیلم کودک و نوجوان هستند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امسال بیش از ۴۰۰ اثر دریافت شده و با توجه به زمانی که تا ۱۳ آبان وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود که نسبت به سال‌های گذشته، امسال شرکت‌کنندگان در المپیاد بیشتر از ادوار گذشته باشد.

وی با بیان اینکه همکاران ما امسال امکان حضور و بهره‌مندی کودکان با شرایط خاص را فراهم کرده‌اند، خاطرنشان کرد: کسانی که به هر علتی محدودیت‌های جسمی و حرکی دارند، این شرایط برای آن‌ها فراهم شده که همه این بچه‌ها بتوانند در شادی شهر شریک باشند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه جشنواره سی‌وپنجم جمعه ۱۴ مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان افتتاح می‌شود، اضافه کرد: از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه ۸۰ غرفه برای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در ارتباط با کودکان و نوجوان در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان پیش‌بینی شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: در کنار آن ما نشست‌های مختلفی را با هنرمندان و مجریان کودک و نوجوان خواهیم داشت که این برنامه با حضور خانواده‌ها و با مشارکت تشکل‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نوجوانان بزرگترین سرمایه برای توسعه جشنواره فیلم کودک و نوجوان هستند، گفت: امسال کلید احداث حداقل دو سالن سینمایی ویژه کودکان و نوجوانان در شهر رویاها رقم خواهد خورد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این دو سالن سینمایی برای جشنواره سی‌وششم استفاده کنیم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: مذاکرات مثبت و سازنده‌ای را با تهران داشته‌ایم و تدریجا به یک ادبیات مشترک رسیده‌ایم و برای آینده این جشنواره نگران نیستیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اگر اصفهان میزبان این جشنواره است، مفهومش این نیست که ما رانت و سهمیه برای اصفهان بخواهیم و اگر بتوانیم هنرمندان را کشف و پرورش بدهیم، این هنر است؛ ولی اینکه به اقتضای اینکه جشنواره اصفهان برگزار می‌شود، فرصت اضافه‌ای برای شهر خود نسبت به شهرهای دیگر بخواهیم.

وی در پایان اضافه کرد: افتخار ما این است از این جشنواره نه تنها هنرمندان از اقصی نقاط کشور در آن حضور دارند، بلکه از هنزمندان اقصی نقاط جهان میزبانی می‌کنیم