گروه تعزیه امام رئوف برای دومین سال پیاپی، آئین تعزیه خوانی سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را در شهرهای مختلف اروپا برپا کرد. به گزارش ایرنا، این برنامه‌ها که به تهیّه کنندگی امیرمحمّد داودی پور و کارگردانی حسن بصیری و هنرنمایی جمعی از تعزیه خوانان ایرانی و افغانستانی در دهه اوّل محرّم […]

گروه تعزیه امام رئوف برای دومین سال پیاپی، آئین تعزیه خوانی سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را در شهرهای مختلف اروپا برپا کرد.

به گزارش ایرنا، این برنامه‌ها که به تهیّه کنندگی امیرمحمّد داودی پور و کارگردانی حسن بصیری و هنرنمایی جمعی از تعزیه خوانان ایرانی و افغانستانی در دهه اوّل محرّم امسال اجرا شد، با استقبال مخاطبان و عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مواجه و شرکت‌کنندگان از اجرای هنرمندان گروه تقدیر کردند.

در مجموع هشت اجرا در مرکز اسلامی امام علی استکهلم (سوئد)، مصلّی امام حسین مالمو (سوئد)، مسجد امام علی کپنهاگ (دانمارک)، مهدیّه بروکسل (بلژیک)، مرکز فرهنگی ایمان روتردام (هلند) و مرکز اسلامی رسالت هلسینکی (فنلاند) برگزار شد و شور حسینی را در میان شیعیان و دوستداران اهل بیت در اروپا برپا کرد.

این برنامه، فرصتی را فراهم کرد که علاقه‌مندان به اهل بیت (ع) بویژه کودکان و نوجوانان با رشادت‌های این امام شهید و یاران با وفایش آشنا شوند. از نکات قابل توجه تعزیه امسال، اجرا در یکی از میادین پر تردّد شهر هلسینکی بود که توجّه گردشگران خارجی و شهروندان فنلاندی را به خود جلب کرد.

این برنامه ها با همکاری معاونت کنسولی وزارت امورخارجه، رایزنی فرهنگی ایران در سوئد و مرکز اسلامی رسالت هلسینکی برگزار شد.