تجهیزات آتش‌نشانی سنندج متناسب با نیازهای شهری استشهردار سنندج با اشاره به بناهای چندطبقه در سنندج گفت: در حال حاضر با تامین تجهیزات و خریداری نردبان هیدرولیکی، امکانات آتش‌نشانی تاحدودی متناسب با نیاز روز شهر شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سیدانور رشیدی در مراسم تقدیر از آتش نشانان در […]


تجهیزات آتش‌نشانی سنندج متناسب با نیازهای شهری است
شهردار سنندج با اشاره به بناهای چندطبقه در سنندج گفت: در حال حاضر با تامین تجهیزات و خریداری نردبان هیدرولیکی، امکانات آتش‌نشانی تاحدودی متناسب با نیاز روز شهر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سیدانور رشیدی در مراسم تقدیر از آتش نشانان در سنندج، با تبریک روز آتش نشان، اظهار کرد: آتش‌نشانان با ایثار و از خودگذشتگی همواره در صف خدمت به مردم هستند و نتیجه این خدمت جهادی نجات جان و مال مردم است.
وی افزود: مشاغل کمی در سراسر جهان به اندازه شغل آتش‌نشانی با فداکاری و از خود گذشتگی همراه است، این شغل در بین مردم با عنوان فداکاری و از خودگذشتگی یاد می‌شود.
شهردار سنندج گفت: همین روحیه ایثار و از خودگذشتگی که در میان فعالین حوزه آتش‌نشانی وجود دارد موجب شده آتش نشان‌ها در هر کجای جهان و در هر فرهنگی از دیدگاه مردم بسیار محترم شمرده شوند.
رشیدی با بیان اینکه آتش‌نشانی یک شغل نیست بلکه عشق و ایثار است، گفت: زمانی که آتشی در جایی برافروخته می‌شود انسان برای نجات خود فرار می‌کند اما آتش‌نشان‌ها برای دفاع از جان مردم و طبیعت به دل آتش می‌زنند که این مهم بسیار ارزشمند است.
وی در ادامه به اتفاقات بسیار خوب در حوزه ارتقای تجهیزات و توانایی نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی سنندج گریزی زد و گفت: با توجه به رشد روز افزون واحدهای ساختمانی چند طبقه و آپارتمانی، وجود نردبان هیدرولیگی یکی از نیازهای اساسی در ایستگاه‌های آتش‌شانی در سنندج بود.
شهردار سنندج افزود: قبل از سال ۱۴۰۰ یک‌ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید این نرده‌بان هیدرولیکی به شرکت پرداخت شده بود، با وجود تمام مشکلاتی که شهرداری در آن مقطع به لحاظ مطالبات پیمانکاران و حقوق عقب افتاده پرسنل داشت ۳ میلیارد تومان مابقی را پرداخت کردیم که ارزش ریالی این نردبان در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیارد تومان است.
رشیدی با بیان اینکه هرگز نگاه درآمدزایی به سازمان آتش‌نشانی نداشته‌ایم، گفت: همواره بر پرداخت به موقع حقوق پرسنل زحمت‌کش این سازمان که ماهیانه بالغ بر۴ میلیارد تومان است تاکید و در کنار این مهم توجه به ارتقای سطح رفاهی و آموزشی آنها را مورد توجه قرار داده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: درآمد سازمان آتش‌نشانی سنندج در حال حاضر با وجود رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته جوابگوی یک ماه حقوق پرسنل آن را می‌دهم.
وی گفت: ایجاد کدهای درآمدی پایدار، برنامه‌ریزی برای تجهیز ماشین آلات و ارتقای جایگاه سازمانی از نیازهای اصلی در سازمان آتش‌نشانی است که در این راستا باید از ایده‌ افراد خوش‌فکر و با تجربه بهره بگیریم.
وی بر ضرورت جبران کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی تاکید کرد و افزود: در همین راستا با توجه به محدودیت‌هایی که در بحث جذب نیرو وجود دارد سعی کرده‌ایم کمبود نیروی انسانی این سازمان را با تزریق نیروهای موجود در شهرداری جبران کنیم.
کویستان عبدالحکیمی