جشن ازدواج دانشجویی ۱۱۰ زوج دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، برگزار شد همزمان با عید سعید مبعث،جشن ازدواج دانشجویی ۱۱۰ زوج دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، در تالار شهروند، برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، درابتدای این مراسم غلامرضامالکی رییس این دانشگاه عرض خوش آمدی به ۱۱۰ زوج جوان […]

همزمان با عید سعید مبعث،جشن ازدواج دانشجویی ۱۱۰ زوج دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، در تالار شهروند، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، درابتدای این مراسم غلامرضامالکی رییس این دانشگاه عرض خوش آمدی به ۱۱۰ زوج جوان شرکت کننده در این مراسم داشت و ضمن تبریک به مناسبت عید مبعث و ایام الله دهه فجر برای آن ها آرزوی خوشبختی موفقیت و سعادت کرد .

در ادامه این مراسم، سلیمان عباسی معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور،ضمن تبریک عید مبعث و ایام الله دهه فجر گفت: این ازدواج های شیرین را خدمت شما زوج های دانشجو تبریک عرض میکنم و ان شاءالله این ازدواج ها نتایج شیرینی هم در بر خواهد داشت.

وی در ادامه با تشکر از حمایت کنندگان و عوامل اجرایی جهت برگزاری برنامه اظهار کرد: یک خانواده که تشکیل می شود یک سری وظایفی علاوه بر وظایف دیگر بر فرد وارد می شود و فرد بعنوان زن یا شوهر نقش همسری را بر عهده میگیرد و یا به عنوان پدر و مادر نقش ایفا می کند.
عباسی مهمترین وظیفه پس از ازدواج را مسئولیت پذیری عنوان کرد و تصریح کرد: همین که عقد صورت میگیرد فرد تعهد می دهد که یک سری مسئولیت هایی را علاوه بر وظایف دیگر خود باید بر عهده بگیرد .

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید: « قو انفسکم و اهلیکم نارا» یعنی خود و خانواده های خود را از آتش نجات دهید و ما باید بدانیم چه کارهایی باید انجام دهیم که زندگی ما به دور از آتش فتنه و بدی باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، ادامه داد: در جایی دیگر خداوند می فرماید:«وَمِنۡ ءَایَٰتِهِۦٓ أَنۡ خَلَقَ لَکُم مِّنۡ أَنفُسِکُمۡ أَزۡوَٰجٗا لِّتَسۡکُنُوٓاْ إِلَیۡهَا وَجَعَلَ بَیۡنَکُم مَّوَدَّهٗ وَرَحۡمَهًۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَأٓیَٰتٖ لِّقَوۡمٖ یَتَفَکَّرُونَ» یعنی از نشانه های ما این است که همسرانی از جنس خود شما آفریدیم تا مایه ی آرامش برای شما باشند و بین شما مودت و رحمت قرار دادیم.
بنابراین باید در زندگی از پیامبر اسلام الگو‌بگیریم و درست زندگی کنیم.
وی افزود: مورد بعدی صبر و بردباری است که در زندگی باید صبر داشته باشیم همانگونه که فرمود: « و استعینوا بالصبر و الصلاه» یعنی در زندگی از صبر و نماز کمک بگیرید.
ومورد آخر ببخشش است که قرار نیست هر اتفاقی که در زندگی می افتد شما سریعا بخواهید جواب دهید و خیلی جاها با نشنیدن مشکل حل می شود و شمردن تا ده شماره در زندگی در مواجهه با اتفاقات روزمره زندگی بسیار به آدم در تصمیم گیری کمک می کند.
وی در ادامه گریزی به مسئله انتخابات در روزهای پیش رو زد و گفت: برای تعیین درست و دقیق سرنوشت کشور باید آگاهانه و دقیق در انتخابات شرکت کنیم و در قرآن خداوند می فرماید: «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» یعنی خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه آن قوم خودشان بخواهند که این تغییر را ایجاد کنند.
وی تاکید کرد: اگر ما انتخاب نکنیم دیگران برای ما انتخاب می کنند ،به جرات میتوانم بگویم هیچ کشوری نیست که مانند کشور ما انتخابات برگزار کند و ناظر بر انتخابات داشته باشد بنابراین باید در انتخابات شرکت کنیم و دیگران را هم به شرکت در تعیین سرنوشت خود دعوت کنیم و به این حرف خداوند در قرآن گوش کنیم.
گفتنی است درادامه این مراسم ناجی به عنوان مشاور خانواده نکات روانشناسی مربوط به ازدواج و پس از آن و عوامل ایجاد محبت و صمیمیت در خانواده بیان کرد و برنامه های شادی نیز اجرا شد.
خبرنگار: الهام خانی