اجرای عملیات رفع خطر از زمین‌های بایر منطقه ۹ مدیرمنطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ مترمربع دیوارکشی و محصورسازی زمین‌های بایر در منطقه ۹ شهرداری اصفهان انجام شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدسلمان قاضی‌عسگر با اعلام این خبر گفت: […]

اجرای عملیات رفع خطر از زمین‌های بایر منطقه ۹

مدیرمنطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ مترمربع دیوارکشی و محصورسازی زمین‌های بایر در منطقه ۹ شهرداری اصفهان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدسلمان قاضی‌عسگر با اعلام این خبر گفت: شهرداری طبق ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها نسبت به زمین‌های بایری که در محدوده شهر، میدان یا کوچه قرار دارد و آلودگی ایجاد می‌کند، موظف است پس از صدور اخطار و ابلاغ قانون به مالک در صورت مراجعه نکردن در زمان مقرر اقدام به دیوارکشی ملک کند.
او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ متر مربع دیوارکشی و محصورسازی در این منطقه انجام شده است، افزود: به منظور جلوگیری از دپوی خاک و نخاله در زمین و در راستای رفع خطر، تعمیرات ضروری و محصور کردن زمین‌های متروکه شهروندان در محله‌های کوهانستان، گورتان، ولی‌عصر (عج) و خیابان‌های عشوریون، قدس و میرزاطاهر غربی اجرا شده است.
مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در نظر گرفتن تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل، حریق، دفع خطر از بناها، دیوارهای شکسته و آسیب‌زا یکی از وظایف شهرداری‌ها به‌شمار می‌آید.
او ادامه داد: با تدابیر اداره خدمات شهری منطقه در راستای خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان و با توجه به گذرهای باریک در محله گورتان، سه بنای مخروبه و حادثه‌ساز با بهره‌گیری از نیروی انسانی در حال تخریب است.
قاضی‌عسگر گفت: با پیگیری واحد پیشگیری از تخلفات شهری منطقه، تخریب بناهای مخروبه به مساحت ۴۵۰ متر مربع در کوی دشت برز واقع در خیابان میرزاطاهر غربی، ۳۵۰ متر در کوی نسترن خیابان بهشت و ۱۰۰ متر در خیابان شهید حجازی، طی اعمال بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرایی شد.
او با بیان اینکه عملیات تسطیح و پاکسازی زمین‌های بایر به صورت مستمر در حال انجام است، افزود: پاکسازی و جمع‌آوری نخاله‌های رها شده در خیابان قدس و آتشگاه به‌منظور پاکیزگی و جلوگیری از انباشت نخاله‌های ساختمانی در این زمین‌ها انجام گرفته است.
مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از بنایی با خطر ریزش و احتمال حادثه با مساحت ۴۵۰ متر مربع در کوی ۵۵ و ۵۳ واقع در خیابان آتشگاه نیز رفع خطر شد.