کارآگاه گجت موفقیت بزرگی برای سازنده‌هایش بود و همین هم آن‌ها را تشویق کرد تا برنامه‌های فرعی دیگری مانند دو فیلم «لایو اکشن» از این کارتون بسازند. همچنین در سال ۲۰۱۵ ادامه این کارتون ساخته شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، کارتون «کارآگاه گجت» یکی از موفق‌ترین کارتون‌های تاریخ تلویزیون است. این کارتون […]

کارآگاه گجت موفقیت بزرگی برای سازنده‌هایش بود و همین هم آن‌ها را تشویق کرد تا برنامه‌های فرعی دیگری مانند دو فیلم «لایو اکشن» از این کارتون بسازند. همچنین در سال ۲۰۱۵ ادامه این کارتون ساخته شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، کارتون «کارآگاه گجت» یکی از موفق‌ترین کارتون‌های تاریخ تلویزیون است. این کارتون از نوستالژی‌های بسیاری از کودکان و نوجوانان ایرانی به حساب می‌آید. این سریال انیمیشنی که محصول مشترک کشورهای آمریکا، کانادا و فرانسه است، در ایران طرفداران زیادی دارد.

«کارآگاه گجت» کارتونی انیمیشنی در ژانر کمدی و علمی، تخیلی است. این سریال توسط «برونو بیانچی»، «اندی هیوارد» و «جین چالپین» ساخته شده است. اولین قسمت سریال کارآگاه گجت در ۱۲ سپتامبر ۱۹۸۳ مصادف با ۲۱ شهریور ۱۳۶۲ پخش شد. این سریال بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۶ در دو فصل و ۸۶ قسمت پخش شد.

کارآگاه گجت موفقیت بزرگی برای سازنده‌هایش بود و همین هم آن‌ها را تشویق کرد تا برنامه‌های فرعی دیگری مانند دو فیلم «لایو اکشن» از این کارتون بسازند. همچنین در سال ۲۰۱۵ ادامه این کارتون ساخته شد.

داستان این کارتون راجع به کارآگاهی به نام کارآگاه گجت است. این کارآگاه انسانی است که گجت‌ها یا ابزارهای مکانیکی مختلفی در بدنش کار گذاشته شده‌اند و به همین دلیل به او کارآگاه گجت می‌گویند. کارآگاه گجت به مأموریت‌های مختلفی می‌رود تا مانع برنامه‌های دشمنش «دکتر کلاو» شود. دکتر کلاو رئیس یک سازمان به نام M.A.D. است. کارآگاه گجت جدا از این‌که گجت‌های زیادی در بدنش کار گذاشته شده، فردی ناشی و بی‌تجربه است و مکرراً خودش را به خطر می‌اندازد. با این حال او از مشکلاتی که برایش پیش می‌آید فرار می‌کند و با خوش‌شانسی ماموریت‌هایش را به پایان می‌رساند.

کارآگاه گجت به خانواده هم اهمیت زیادی می‌دهد و اغلب برای محافظت از برادرزاده‌اش «پنی» و سگ‌شان «برین» خودش را به خطر می‌اندازد.

پنی برادرزاده کارآگاه گجت است. او در واقع کسی است که تحقیقات کارآگاه گجت را با هوش خود پیش می‌برد.

تحقیقات پنی به صورت محرمانه انجام می‌شود و به همین منظور او از دو ابزار با تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کند: یک کامپیوتر پیشرفته که شبیه یک کتاب است و یک ساعت مچی مخصوص که او برای ارتباط برقرار کردن با برین و همین‌طور کنترل فعالیت‌های عمویش از آن استفاده می‌کند.

برین سگ کارآگاه گجت و پنی است که اغلب پنی از او مراقبت می‌کند. او در ماجراجویی‌های مختلف به صورت محرمانه به کارآگاه گجت کمک می‌کند تا از خطر دور شود و همچنین در چند موقعیت به پنی کمک می‌رساند. نویسندگان کارتون، این شخصیت را طوری طراحی کرده‌اند که فوق‌العاده باهوش و زیرک باشد. برای کمک به پنی، برین به قلاده‌ای پیشرفته مجهز می‌شود که از طریق آن به یک سیستم ارتباط ویدئویی دسترسی پیدا می‌کند. این سیستم هم به ساعت مچی پنی وصل می‌شود که با آن می‌توانند با هم در تماس باشند.

این سریال به سرپرستی «اصغر افضلی» به فارسی دوبله شده است و هنرمندان بزرگی همچون «اصغر افضلی» در نقش کارآگاه گجت، «شوکت حجت» در نقش پنی، «حمید منوچهری» در نقش رئیس کلاه و «همایون ایران‌پوی» در نقش رئیس پلیس در آن صداپیشگی کرده‌اند.