معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک با تاکید بر ضرورت تکمیل حدنگاری اراضی ملی و کشاورزی گفت: اجرای این طرح در برخی استان‌ها از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است و بطور متوسط حدود ۱۰ درصد اراضی زراعی کشور حدنگاری شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، حسین بابایی روز چهارشنبه در […]

معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک با تاکید بر ضرورت تکمیل حدنگاری اراضی ملی و کشاورزی گفت: اجرای این طرح در برخی استان‌ها از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است و بطور متوسط حدود ۱۰ درصد اراضی زراعی کشور حدنگاری شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، حسین بابایی روز چهارشنبه در نشست حدنگاری (کاداستر) استان‌های منطقه یک شامل گلستان، مازندران، گیلان و اردبیل در گرگان اظهارداشت: برخی از استان‌ها مانند بوشهر با ۳۵ درصد و برخی استان‌ها مانند کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد بیشترین و کمترین میزان حدنگاری را دارند که مدیران مربوطه باید در خصوص کم‌بودن حدنگاری‌های استان‌های خود پاسخگو باشند.

وی اظهارداشت: گلستان با ۶۱ هزار و ۹۸۳ هکتار معادل ۷.۱ درصد، مازندران با ۲۳ هزار و ۴۲۱ هکتار معادل ۳.۳ درصد، گیلان با چهار هزار و ۷۴۳ هکتار معادل ۱.۴ درصد و اردبیل با ۱۶ هزار هکتار معادل یک درصد به عنوان استان‌های منطقه یک، حدنگاری اراضی کشاورزی را انجام دادند.

معاون قوه قضائیه با تاکید بر این که صدور اسناد اراضی سبب جلوگیری از تخلف و دست‌اندازی خواهد شد، افزود: در یک سال گذشته شاهد جهش صدور اسناد اراضی با اجرای طرح حدنگاری بودیم و وزیر جهاد کشاورزی نیز بر حدنگاری تاکید فراوان دارد که به همین منظور نشست‌های منطقه‌ای را در قالب پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز برگزار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: برای حدنگاری، همگرایی در استان‌ها ایجاد شده و باید این همگرایی سبب شتاب در مابقی اراضی باقی مانده شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: طبق تاکید وزیر جهاد کشاورزی اراضی برای جلوگیری از جنگل‌خواری، کوه‌خواری و ساحل‌خواری باید دارای سند شود.

بابایی اضافه کرد: حدنگاری اراضی کشاورزی باید سه سال قبل به اتمام می‌رسید که باید تلاش کنیم در دولت سیزدهم این پروژه را به پایان برسانیم.

بابایی یادآور شد: اگر برای اراضی که بخواهیم حدنگاری کنیم مشکلی بین بخش امور اراضی و وزارت جهاد کشاورزی باشد، آن اراضی با خرید و فروش، به افراد دیگر واگذار می شود و مشکلات دیگری را پدید خواهد آورد.

معاون قوه قضاییه از آماده‌سازی برنامه جامع نرم‌افزاری کاداستری خبر داد و گفت: این برنامه جامع توسط یک تیم ۷۰ نفره در حال طراحی است که مورد حمایت نمایندگان در کمیسیون اصل ۹۰ قرار گرفته است.

معاون قوه قضاییه: حدنگاری کشاورزی جزو اولویت‌های سازمان ثبت اسناد است

۴۰ درصد مشکلات تداخل اراضی کشور در دولت سیزدهم برطرف شد