مدال پشت مدال برای کاروان ایران چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به صورت رسمی از امروز برای کاروان ایران آغاز شد و نمایندگان کشورمان شروع طوفانی داشتند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به صورت رسمی از امروز دوشنبه در شهر هانگژو چین برای کاروان ایران آغاز شد و نمایندگان کشورمان […]

مدال پشت مدال برای کاروان ایران

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به صورت رسمی از امروز برای کاروان ایران آغاز شد و نمایندگان کشورمان شروع طوفانی داشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به صورت رسمی از امروز دوشنبه در شهر هانگژو چین برای کاروان ایران آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.
طلای ناب پاراجودو بر گردن بنی‌طبا
سیدمیثم بنی‌طبا در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کلاس J ۱ پاراجودو برابر کاپیل پارمار از هند قرار گرفت و موفق شد با شکست دادن او، یک طلای ارزشمند برای کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو کسب کند.

بنی طبا در مرحله نخست موفق شده بود حریفی از ازبکستان را شکست دهد. او در مرحله نیمه نهایی نیز توانست به راحتی حریفی از اندونزی را از پیش رو بردارد تا در فینال مقابل حریف هندی‌اش قرار بگیرد.

بنی طبا پیش از این در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون موفق شده بود طلای تیمی را بر گردن بیاویزد. او در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا نیز به یک برنز دست یافته بود.

مدال پشت مدال برای کاروان ایران

در ماده پرتاب وزنه کلاس F11 سه نماینده ایران به نام‌های مهدی اولاد، امیرحسین علی‌پور و حسن باجولوند به میدان رفتند.

در این رقابت که دو ورزشکار هندی و یک ورزشکار از قزاقستان نیز حضور داشتند، علیپور با رکورد ۱۳.۹۲ متر قهرمان شد و نخستین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

مدال پشت مدال برای کاروان ایران
ضرب طلای زرین بر سینه حسین پور در رشته کانو

در چهارمین رقابت قایقرانان ایران و در بخش کانو مردان، فینال کلاس kl1 برگزار شد و سعید حسین پور در خط رقابت با قایقرانانی از کشورهای ژاپن، هند، چین، قزاقستان و کره جنوبی قرار گرفت.

سعید حسین پور در نهایت با کسب زمان ۵۰ ثانیه و ۴۶۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد و مدال زرین طلا را بر گردن آویخت.

پیش از این هم سارا عبدالملکی به مدال برنز بانوان در کلاس kl1 دست یافت.

مدال پشت مدال برای کاروان ایران، هاشمیه متقیان رکوردشکنی کرد و به مدال طلا رسید

هاشمیه متقیان و زینب مرادی موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شدند.

در نخستین روز از مسابقات پارادوومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، رقابت ماده پرتاب نیزه کلاس F56 برگزار شد؛ جایی که هاشمیه متقیان دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو و زینب مرادی دو ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از فیلیپین ، ویتنام ، چین (۲ نفر) ، ازبکستان ، بحرین و هند (۲ نفر) به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت هاشمیه متقیان بانوی ملی‌پوش ایران با رکورد ۲۲.۹۱ متر که در پرتاب سوم خود ثبت کرد و به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد تا پس از امیرحسین علی‌پور، دومین طلایی کاروان فرزندان ایران لقب بگیرد. متقیان همچنین رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی را که پیش از این در اختیار خودش بود، به میزان ۲.۷۲ متر ارتقاء داد.

همچنین زینب مرادی که به عنوان آخرین ورزشکار این ماده پرتابهای خود را انجام داد، با رکورد ۲۲.۱۳ متر به مدال نقره دست یافت و صاحب مدال نقره در این دوره از بازی‌ها شد.

مدال پشت مدال برای کاروان ایران

پاپی: فقط به طلا فکر می‌کردم نه رکورد شکنی/ مدالم را تقدیم مادر شهید رضایی می‌کنم

امین الله پاپی پرتابگر نیزه ایران پس از کسب مدال طلا در کلاس اف ۵۷ گفت: بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت سنگینی که داشتم هدفم این بود که پس از بهبودی فقط به مدال طلا دست پیدا کنم و اصلا کاری به رکورد نداشتم و انشاءالله رکوردها بماند برای بازی‌های پارالمپیک پاریس.

وی افزود: با این مدال روحیه ام افزایش یافت، چون واقعا شرایط سختی داشتم یک ماه فقط فیزیوتراپی انجام می‌دادم.

پاپی در ادامه گفت: دوست دارم مدالم را تقدیم مادر شهید رضایی کنم، چون زمانیکه ایران بودم ایشان را دیدم و با اینکه این مادر را نمی‌شناختم او به من روحیه داد و همان جا تصمیم گرفتم اگر در چین مدال گرفتم تقدیم ایشان کنم.

وی در پایان گفت: از مربیانم آقای رحیمی زاده، از فدراسیون جانبازان و پارالمپیک تشکر می‌کنم. امیدوارم دل مردم، خانواده ام و بخصوص برادرزاده هایم پریما ومهری ماه را شاد کرده باشم، چون آن‌ها قبل از سفرم به من گفتند که برایم دعا می‌کنند تا مدال طلا را کسب کنم.

طلا و نقرۀ پرتاب دیسک زنان برای ایران

در ادامه علمکرد درخشان ملی‌پوشان پارادوومیدانی در روز نخست بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، دو مدال دیگر در پرتاب دیسک بانوان کسب شد.

در این ماده و در کلاس F53 ، الناز دارابیان با رکورد ۱۴٫۲۵ متر ، ضمن شکستن رکورد آسیا که پیش از این هم در اختیار خودش بود، صاحب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت.

همچنین حنان کعب امیر دیگر ملی‌پوش ایران در این رقابت ، با بهترین پرتابش به میزان ۱۱.۵۵ متر به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب گردن آویز نقره شد.