۲۷ شعبه غیر فعال دادگستری استان طی دو سال اخیر فعال شد حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در هفتمین جلسه شورای قضایی استان کردستان اظهار داشت: مدیریت عالی دستگاه قضایی در استان کردستان با جدیت در پی رفع اطاله دادرسی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رئیس کل دادگستری استان […]

۲۷ شعبه غیر فعال دادگستری استان طی دو سال اخیر فعال شد

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در هفتمین جلسه شورای قضایی استان کردستان اظهار داشت: مدیریت عالی دستگاه قضایی در استان کردستان با جدیت در پی رفع اطاله دادرسی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رئیس کل دادگستری استان صبح امروز در این جلسه که با حضور مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضاییه و اعضای شورای قضایی استان در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد، بیان داشت: برنامه عملیاتی تحول و تعالی قوه قضاییه در استان کردستان باید جامه عمل به خود بپوشاند و اجرایی شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در دو سال اخیر و با تلاشهای معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، ۲۷ شعبه غیر فعال دادگستری استان فعال شد و همچنین ۵۵ شعبه جدید در چارت تشکیلاتی دادگستری استان اضافه شد.

وی تاکید کرد:با توجه به اینکه وضعیت دستگاه قضایی استان مطلوب و روبه رشد ارزیابی شده، لازم است روسای سازمانهای تابعه قضایی و همچنین اعضای شورای معاونین دادگستری استان با عزمی راسخ و در راستای شاخص های تعیین شده در سند تحول و تعالی و منویات ریاست معظم قوه قضاییه این مسیر رو به رشد را ادامه دهند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: عمده ترین و شاخص ترین ملاکهای ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضاییه شامل میزان موجودی و خروجی پرونده های شعب، اتقان آرا ، درصد صلح و سازش و همچنین متوسط زمان رسیدگی به پرونده هاست که می طلبد اعضای شورای قضایی استان با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی ، این مسائل را بررسی و درصدد ارتقای آنها باشند.

حجت الاسلام حسینی افزود : از دیگر مشکلات عمده دادگستری استان، موضوع کمبود فضای فیزیکی و وضعیت ابنیه حوزه های قضایی استان است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب این مشکل برطرف شود.

در ادامه این جلسه، دکتر حسین نجفی مدیرکل بازرسی و نظارت معاونت راهبردی قوه قضاییه اظهار داشت: مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضاییه در بازدید ۳ روزه از حوزه های قضایی استان کار همکاران قضایی و اداری استان را رصد کردند.
وی در مجموع عملکرد دادگستری استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ضروری است تا با برگزاری همایش و کمیته های مختلف ، برنامه تحول و تعالی قوه قضاییه به روسای دادگستری و دادستانهای استان تبیین شود و با هدف گذاری دقیق این برنامه عملیاتی شود.

مدیرکل بازرسی و نظارت معاونت راهبردی قوه قضاییه تاکید کرد: باید با هدف گذاری دقیق به وضعیت مطلوب دست یافت و سند تحول قضایی بصورت کامل و دقیق در استان اجرایی شود.
در ادامه این جلسه مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضاییه به ارائه گزارش خود از بازرسی های به عمل آمده از حوزه های قضایی استان پرداختند و مصوباتی به تصویب رسید.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان