آپارتمان‌های نقلی زیر یک میلیارد تومان تقاضا برای آپارتمان‌های نقلی درمقایسه با گذشته افزایش چشمگیری یافته است. از اصلی‌ترین دلایل آن می‌توان به قیمت مناسب و کم جمعیت شدن خانواده‌ها اشاره کرد. اکنون با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توان صاحب یک آپارتمان در اصفهان شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رشد قیمت‌ […]

آپارتمان‌های نقلی زیر یک میلیارد تومان

تقاضا برای آپارتمان‌های نقلی درمقایسه با گذشته افزایش چشمگیری یافته است. از اصلی‌ترین دلایل آن می‌توان به قیمت مناسب و کم جمعیت شدن خانواده‌ها اشاره کرد. اکنون با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توان صاحب یک آپارتمان در اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رشد قیمت‌ ملک در سال‌های اخیر منجر به رونق بازار آپارتمان‌های نقلی در اصفهان شده است و آپارتمان‌های نقلی به دلیل قیمت وعمر کمتر مورد توجه متقاضیان قرار گرفته‌اند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد آپارتمان‌های نقلی مانند پول نقد هستند و در بیشتر محله‌های شهر مشتری دست‌به نقد دارند. بااین وجود سوال اینجاست در کدام مناطق نصف‌جهان و با چه بودجه‌ای می‌توان یه آپارتمان نقلی خرید؟

قیمت نقلی‌ها

زندگی در مکانی کوچک‌تر درحال حاضر انتخاب بیشتر افرادی است که پول خرید خانه با متراژ بزرگ‌تر را ندارند؛ دراین میان شماری از خانواده‌ها خرید یک آپارتمان ۶۰‌مترمربعی در محله متوسط را به خرید یک آپارتمان ۱۰۰ مترمربعی در یک محله پایین‌تر ترجیح می‌دهند. بررسی‌های میدانی از بازار مسکن اصفهان نشان می‌دهد تقاضای زیادی تا پنج یا شش سال قبل برای آپارتمان‌های نقلی در اصفهان وجود نداشت ولی رشد قیمت‌ ملک طی سال‌های گذشته منجر به تغییر سلیقه خریداران شده است. اگرچه آپارتمان‌های نقلی‌ قیمت‌ پایین‌تری دارند ولی از نظر هر مترمربع گران‌تر از آپارتمان‌هایی با متراژ بالا هستند؛ برای نمونه آپارتمانی ۶۰ مترمربعی در رباط یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و آپارتمانی ۱۱۰ مترمربعی در همین محله سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد ولی نرخ هر مترمربع آپارتمان کوچک‌تر این محله حدود ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است درحالی‌که هر مترمربع آپارتمان ۱۱۰ مترمربعی حدود ۲۹ میلیون تومان قیمت دارد. گاهی نرخ هر مترمربع آپارتمان نقلی در یک محله تا چند ده درصد نسبت به همان محله بالاتر است ولی به دلیل متراژ پایین‌تر مجموع قیمت کمتری دارد؛ مانند آپارتمان ۵۷ متری با قیمت هر مترمربع ۴۴ میلیون تومان در خیابان رودکی و آپارتمان ۱۰۰ متری با قیمت هر مترمربعی ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در همان منطقه. براساس مشاهدات قیمت‌ پیشنهادی فروشندگان در پلتفرم‌های آنلاین، قیمت خانه‌های نقلی در اصفهان از ۸۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و گران‌ترین نقلی‌های بازار مسکن نصف‌جهان حداکثر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت خورده‌اند. همچنین کم‌ترین متراژ نقلی‌های اصفهان ۵۰ مترمربع است که در بیشتر مشاهدات یا نوساز بوده و یا طول عمر کوتاه‌تر از ۱۰ سال دارند.

محله‌ی نقلی‌ها

در محله‌های بالاشهر اصفهان و مناطق هم‌جوار با زاینده‌رود کمتر آپارتمان نقلی به چشم می‌خورد و حتی املاک درحال ساخت این مناطق بزرگ هستند چراکه قیمت آپارتمان در این مناطق به چند ده میلیارد تومان می‌رسد، در نتیجه فقط اقشار خاصی قادر به خرید ملک در این مناطق هستند و آپارتمان‌ بزرگ چند صد مترمربعی می‌خواهند! درمقابل محله‌هایی همانند رباط، زینبیه، خانه اصفهان و… پر از املاک نقلی است وهر چه آپارتمان‌ها نوسازتر باشد تعداد واحدهای نقلی در آن‌ها بیشتر خواهد بود. همچنین شمار زیادی آپارتمان نقلی در مناطق اطراف اصفهان مانند شاهین‌شهر، خمینی شهر، فولادشهر، ملک شهر و… با قیمت کم‌تر از یک میلیارد تومان وجود دارد.