آیین رونمایی کتاب و نمایشگاه مجموعه عکس های دهه ۵۰ هنرمند مهابادی در سنندج آیین رونمایی کتاب و نمایشگاه مجموعه عکس های دهه ۵۰استاد”انوریوسفی” هنرمند مهابادی یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزارمی گردد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، با حمایت حوزه هنری استان کردستان […]

آیین رونمایی کتاب و نمایشگاه مجموعه عکس های دهه ۵۰ هنرمند مهابادی در سنندج

آیین رونمایی کتاب و نمایشگاه مجموعه عکس های دهه ۵۰استاد”انوریوسفی” هنرمند مهابادی یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزارمی گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، با حمایت حوزه هنری استان کردستان و مشارکت دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج آیین رونمایی از کتاب مجموعه عکس های دهه ۵۰ هنرمند مهابادی استاد انور یوسفی به همراه نمایشگاه ۵۰ اثر از این مجموعه نفیس ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ با حضور این هنرمند در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می گردد.

این نمایشگاه که با تلاش های هنرمند عکاس سنندجی “گلاویژ احمدی” مدیر آتلیه ئه ژین برپا گردیده است از کتاب “سالهای ماندگار” هنرمند انور یوسفی که در برگیرنده ۱۱۰ اثر از زندگی مردمان طایفه منگور در مهاباد، سردشت و پیرانشهر در دهه ۱۳۵۰ می باشد رونمایی می گردد.

استاد انور یوسفی متولد ۱۳۲۷ مهاباد است که علاوه بر عکاسی در زمینه شعرو داستان و نقاشی هم فعالیت دارد. این هنرمند عکاسی را از دوران جوانی آغاز کرد و بواسطه دوستی که با عکاس نامی امیر کاشفی و احمد وخشوری پیدا می کند هنر عکاسی را به صورت حرفه ای آغاز و آثار بدیع و ماندگاری را در طول این سالها ثبت می کند.

یوسفی در فاصله سالهای طولانی کار هنری در زمینه فرهنگ شناسی و انسان شناسی مردمان کرد فعالیت زیادی داشته است که حاصل آن صدها اثر ماندگار بوده است.

این هنرمد مهابادی در قبل از انقلاب بسیار تلاش کرد تا آثار خود را به نمایش بگذارد اما با تنگ نظری مسئولین وقت هیچگاه موفق به این کار نشد اما ابتدا در یک نمایشگاه گروهی عکاسی در دانشگاه تهران ۱۳ اثر این هنرمند به نمایش گذاشته شد که ۹ اثر آن به عنوان آثار برتر معرفی گردید و سرانجام در سال ۱۳۹۷ موفق گردید نخستین نمایشگاه این مجموعه بی نظیر را در زادگاهش مهاباد به نمایش بگذارد که در آن بسیاری برای اولین بار چهره های کودکی و جوانی خود را دیدند.

نمایشگاه “سالهای ماندگار” دومین نمایشگاه انفرادی است که تلاش های این هنرمند در دهه ۵۰ هجری شمسی را از یکی از معروف ترین طوایف منطقه مهاباد به نمایش می گذارد و علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۸ خرداد همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ می توانند با حضور در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج با بخشی از زندگی مردمان طائفه منگور آشنا شوند .

مراسم افتتاحیه نمایشگاه و رونمایی از کتاب مجموعه عکس “سالهای ماندگار” با حضور هنرمند یکشنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۶ در محل گالری سوره برگزار می گردد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان